Senaste nytt

Jämförelse av svenska kreditkort som ger miles/poäng

Varför känns ett RyanAir Mastercard fel på så många sätt?

Hmmm. Det där kändes inte lockande, av så många olika anledningar. Om vi bortser från den mest uppenbara anledningen - att flyga med RyanAir - så är det ändå ingen särskilt bra deal. Bonusen är cappad vid en spend av 40 000 kr / halvår, så spenderar man mer än så får man ändå ingen mer bonus. Resorna måste nyttjas inom åtta månader från intjänande. Och så den stora knäckpunkten:

Huvudkontohavare ska betala eventuella skatter, avgifter och andra tilläggskostnader för den valda bonusresan.

Öh... Det mesta man betalar för en resa med RyanAir är ju skatter och trehundra triljarder olika avgifter och tilläggskostnader! Själva biljetterna ger de ju i stort sett bort ändå.
 

Homer

Medlem
Finns fler negativa aspekter med Ryans kort


Ingår reseförsäkring i kortet?

Nej.



Var kan jag resa?

Du kan flyga till alla destinationer. Men bonusresan kan inte utnyttjas under juli och augusti



Bonusresan måste bokas en månad innan resan ska äga rum och ska bokas direkt hos Ryanair på telefonnummer 0900 100 0650.


0900= betalnummer, som kostar hur mycket att ringa till?


Det enda positiv verkar vara att det inte är någon kredikortsavgift (har jag för mig att jag läst någonstans, fast det kanske enbart gällde förbetalda MC?) om man använder detta kort när man köper biljetter av Ryan
 

Johan_G

Medlem
Hejsan hejsan på er alla glada flygmissbrukare :) Jag håller på att rensa upp bland plasten i plånboken och har kommit fram till att det här med ett kreditkort som man kan tjäna miles på vore bra att ha.

Jag reser mycket i jobbet, dock mest inrikes och i boskapsklass så det blir ingen större intjäning där. Dock sköter jag mina bokningar själv efter eget huvud och har full frihet att välja ett annat kreditkort än det som företaget håller med som default, detta öppnar för att skaffa sig poäng genom spendering via kortet istället.

Nu till frågorna (jag tänker på SAS kort i första hand):

Hur funkar det med Diners/Amex överlag i Sverige, går de att använda annat än på vissa ställen?

Jag såg att det finns sign up-bonusar, finns det värvningsbonusar?

Några speciella fördelar med Diners eller Amex?

MVH
Johan
 
Toppen