Senaste nytt

Söker: Stockholm - USA västkust i Business Class med Eurobonus poäng juli 2018

Lollet

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? Las Vegas, Los Angeles eller San Fransisco
  3. När vill/behöver du resa ut? Mellan 7 juli och 22 juli
  4. När vill/behöver du komma hem? 11-15 dagar efter utresa (Hemma senast 5e augusti)
  5. Hur länge vill du vara borta? 11-15 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance (Men inte LOT)
  9. Vad är din budget? (per person) 200.000 Eurobonus poäng + Amex Voucher
  10. Vad är det viktigaste för dig? Jag har helst utresan så nära 7 juli (och dagarna efter) som möjligt.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Om vi landar i Vegas så åker jag helst hem från San Fransisco / L.A. Dvs helst hemresa från annan flygplats än den vi ankommer till. Open Jaw kanske det kallas?
Alla bonusbiljetter har kanske inte släppts ännu men jag vill inte heller missa chansen på de alternativ som finns redan nu. Jag kan ju säkra upp utresan och vänta in en passande hemresa också.
Jag har inte hittat ett smack med varken SAS, Swiss eller Lufthansa :( Det enda jag ser nu är en utresa med Austrian till L.A 20/7.

Tack på förhand!
 

SNIFF

Medlem
Då många awardbiljetter släpps 330 dagar innan avresa så kan du nog bara hitta resor fram till (19/8+330 ≈) 15/7-2018.
Kom ihåg att det är sinnessjukt varmt i Las Vegas i juli. Var där för några år sedan, då var det 46 grader varmt i skuggan och man ville dö i solen.

Jag hittar en hel del olika alternativt när jag söker på united.com Du kan åka 10/7 från IST till SFO. Du kan åka till LAS via Calgary och Frankfurt, med AirCanda 787-9.

Boka upp en resa och sedan kan du ju ändra hur mycket du vill.
 

Senator

Moderator
Som @SNIFF skriver är det många bolag som inte ens visar tillgänglighet än. United.com har idag 22:e juli som sista dag.

Mitt tips är att börja med de destinationer med störst kapacitet: Washington, Chicago, New York och evt. Houston.
 

Lollet

Medlem
Då många awardbiljetter släpps 330 dagar innan avresa så kan du nog bara hitta resor fram till (19/8+330 ≈) 15/7-2018.
Kom ihåg att det är sinnessjukt varmt i Las Vegas i juli. Var där för några år sedan, då var det 46 grader varmt i skuggan och man ville dö i solen.

Jag hittar en hel del olika alternativt när jag söker på united.com Du kan åka 10/7 från IST till SFO. Du kan åka till LAS via Calgary och Frankfurt, med AirCanda 787-9.

Boka upp en resa och sedan kan du ju ändra hur mycket du vill.
Som @SNIFF skriver är det många bolag som inte ens visar tillgänglighet än. United.com har idag 22:e juli som sista dag.

Mitt tips är att börja med de destinationer med störst kapacitet: Washington, Chicago, New York och evt. Houston.

Tack för tipsen!
Fick till en preliminär bokning idag. Utresa 10/7 till Las Vegas via Wien och Toronto (Austrian + Air Canada). Hemresa 23/7 från L.A med Austrian.
Haha ja det kan bli galet varmt, men då håller vi oss inne och spelar ;)
Någon som kan svara på om man har loungetillgång i Toronto när man reser Air Canada Business till Vegas?
 

lars

Medlem
Jag funderar på att göra en liknande resa, ungefär samtidigt (dvs juli 2018), antingen med bonuspoäng i business (2-4-1) eller betala i ekonomi.

När skulle ni rekommendera att man bokar en vanlig betalresa i ekonomi, 3-4 månader innan? Det är ganska dyrt om man kollar nu ca 6 månader innan, med typ 8-10 000 SEK för en open jaw där man flyger till LAS och hem från SFO, Portland (OR) eller Seattle. Tänkte vara borta 10-14 dagar.

Är juli högsäsong där, så man ska förvänta sig höga flygpriser, eller kan man betta på att det släpps biljetter för 3-6000kr i ekonomi med valfritt bolag inom oneworld eller Star alliance i mars eller april..?

Anledningen till att jag väger mellan att betala för ekonomi eller utnyttja 2-4-1 (i business såklart), är att jag planerar en resa till Australien i januari 2019 efter julledigheterna. Jag funderar på om det kan finnas bra priser några veckor efter julledigheterna. Så frågan är då om jag ska använda bonuspoäng till USA sommaren 2018 eller Australien 2019.
 

SNIFF

Medlem
Kort sagt brukar det vara högsäsong att åka hem från USA till Europa under sommaren, så det kan vara lite lagom dyrt då.

Det går åt mycket mer poäng att åka till Australien än vad det gör att åka till USA, så det beror också på din likviditet. Australien kan du inte heller åka till med SK och då brukar det bli dyrare om du ska ha en *A-biljett.

Andra har säkert mer att tillägga i diskussionen!
 

lars

Medlem
Kort sagt brukar det vara högsäsong att åka hem från USA till Europa under sommaren, så det kan vara lite lagom dyrt då.

Det går åt mycket mer poäng att åka till Australien än vad det gör att åka till USA, så det beror också på din likviditet. Australien kan du inte heller åka till med SK och då brukar det bli dyrare om du ska ha en *A-biljett.

Andra har säkert mer att tillägga i diskussionen!

Har sällan sett bonusbiljetter med SK under högsäsong, så är osannolikt att man får tag på en utresa till LAX och hemresa från SFO mitt i juli i sommar..?
 

Lollet

Medlem
Har sällan sett bonusbiljetter med SK under högsäsong, så är osannolikt att man får tag på en utresa till LAX och hemresa från SFO mitt i juli i sommar..?
Jag ska strax ringa och boka av mina 2 biljetter i business med Swiss, LX08 ZRH-ORD (9 juli) samt LX041 LAX-ZRH (23 juli). Om det är av intresse så kan du se om dessa platser dyker upp.
 
Toppen