Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

apknug

Medlem
Nya modellen från Bose QC950 slår allt annat med hästlängder.,..
095105d91bada39b189f769f1a24d9b0.jpg
 

masaba

Medlem
Nya modellen från Bose QC950 slår allt annat med hästlängder.,..

På vilket sätt gör de det? Vad gäller ljudkvalitet eller NC? På vilket sätt är de bättre än Bose QC35?

Ser spontant ut som en enklare och billigare modell. Kunde inte hitta dem i svenska butiker heller.

Ljudkvalitetsmässigt har konkurrenterna i min mening varit ett par steg före Bose ganska länge nu. Själv kör jag ett par Sennheiser Wireless Momentum som låter klart bättre än de Bose QC35 jag lyssnat på även om Sennheisers NC är ett par snäpp sämre. Även Sonys toppmodell låter klart bättre än Bose QC35 i min mening och har dessutom NC i nivå med Bose.
 

Jönsson

Medlem
Sorry in-ear skulle det vara. De tar mindre plats, lättare att sova med, inte lika varma. Men är de lika bra noice cancelling och ljud?
Gillar att lyssna på musik på relativt låg ljudnivå och slippa bullret ombord.
In-ear har betydligt mindre element vilket för att de omöjligt kan ge bättre ljud. Sedan finns det så klart skräp även bland hörlurar med större element och relativt bra in-ear. Men generellt ger större element bättre ljud. De där in-ear lurarna med siliconsnäcka som stänger ute allt ljud, ungefär som en öronpropp för ljuddämpning, fungerar faktiskt riktigt bra för att dämpa flygplansbuller också.
 

apknug

Medlem
På vilket sätt gör de det? Vad gäller ljudkvalitet eller NC? På vilket sätt är de bättre än Bose QC35?

Ser spontant ut som en enklare och billigare modell. Kunde inte hitta dem i svenska butiker heller.

Ljudkvalitetsmässigt har konkurrenterna i min mening varit ett par steg före Bose ganska länge nu. Själv kör jag ett par Sennheiser Wireless Momentum som låter klart bättre än de Bose QC35 jag lyssnat på även om Sennheisers NC är ett par snäpp sämre. Även Sonys toppmodell låter klart bättre än Bose QC35 i min mening och har dessutom NC i nivå med Bose.
Det var mest ett skämt, de gick förbi och sålde den här Bose kopian på stranden nu i eftermiddag här i Thailand. Modellen finns inte den har inte noice cancellation och låter som en hörlur i 50kr klassen. Men bluetooth funkade och inbyggd radio.

Tyckte det var härligt att man gör kopior och hittar på egna modeller
 

masaba

Medlem
Det var mest ett skämt, de gick förbi och sålde den här Bose kopian på stranden nu i eftermiddag här i Thailand. Modellen finns inte den har inte noice cancellation och låter som en hörlur i 50kr klassen. Men bluetooth funkade och inbyggd radio.

Tyckte det var härligt att man gör kopior och hittar på egna modeller

Haha. Underbart. Det förklarar varför Prisjakt inte hade den listad. Antar att strandförsäljarna inte indexeras där. :)
 

Brandten

Medlem
Bose såklart. QC20i mkII numera.
Inte sett dessa förut men nu blev jag sugen att testa. Mycket för att det var ganska knöligt att få till en bra sovställning mot väggen i flygplanet med stora over-ear lurar.

Vet inte om du testat andra men vad är främsta anledningen till att man kör tex dessa in-ear istället för tex Sony eller Bose over-ear?
 

Canadien

Medlem
Inte sett dessa förut men nu blev jag sugen att testa. Mycket för att det var ganska knöligt att få till en bra sovställning mot väggen i flygplanet med stora over-ear lurar.

Vet inte om du testat andra men vad är främsta anledningen till att man kör tex dessa in-ear istället för tex Sony eller Bose over-ear?
Jag har bägge modeller, använder mest QC35 p g a bättre ljud och trådlöst. QC20i (med sladd) kör jag när jag ska sova på flygplan och ibland som IFE-lurar, då jag ibland glömt sladden till QC35. Går utmärkt att ha bägge på samtidigt om man vill ha det extra tyst.
 
Inte sett dessa förut men nu blev jag sugen att testa. Mycket för att det var ganska knöligt att få till en bra sovställning mot väggen i flygplanet med stora over-ear lurar.

Vet inte om du testat andra men vad är främsta anledningen till att man kör tex dessa in-ear istället för tex Sony eller Bose over-ear?
Jag tycker det blir varmt och svettigt med over/on ear lurar. Och så kan man inte ligga på sidan och sova med dem. Och QC20 (in-ear) funkar ju lika bra tycker jag. Men jag är ju bara ute efter att dämpa flygplansbuller.
 
Toppen