Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

När ni testar NC lurar i andra butiker än Bose, brukar de också kunna köra flygplansoljud? Så man hör hur de dämpar menar jag?

Har bara hittat det i Bose butiker, så det vore bra att veta var man kan testa de andra lurarna.
Bästa vore att testa i miljö med 'höga/skrikande ljud' då NC generellt sett är bra på dova monotona toner ie flygplansljud. Värre är det med skrikande högljudda toner vilket tekniken fortfarande verkar ha svårt att hantera.

On-topic: Nej det har jag inte sett.
 

apknug

Medlem
Skall man använda lurarna primärt på flyg och för.att kolla på IFE kan bluetooth vara lite onödigt, sladden behövs ju ner till armstödet eller var nu uttaget sitter i alla fall.

QC25 för 1 888 kr på Elgiganten förefaller vara mest bang for the buck....
 

Rodnt

Medlem
Att köpa lurar med enbart sladd 2018 känns bara fel. Särskilt när mobilen inte ens har en utgång för det längre.

Jag inväntar nya modeller iallafall.
 
Bästa vore att testa i miljö med 'höga/skrikande ljud' då NC generellt sett är bra på dova monotona toner ie flygplansljud. Värre är det med skrikande högljudda toner vilket tekniken fortfarande verkar ha svårt att hantera.

On-topic: Nej det har jag inte sett.

Flygplansbrummandet är det absolut viktigaste för mig, det är därför jag har NC lurar. För att slippa bli trött i huvudet av det där monotona oljudet.

Att köpa lurar med enbart sladd 2018 känns bara fel. Särskilt när mobilen inte ens har en utgång för det längre.

Jag inväntar nya modeller iallafall.

Jag använder mina in-ear QC20i enbart när jag flyger (några gånger i veckan), och jag tycker det blir lite varmt med over-ear lurar på längre flygningar. Och så kan man inte ligga på sidan och sova. Så sladden är inget problem, och ibland ett måste om man vill titta på IFE'n.
 

MalinMa

Medlem
On-ear eller in-ear?


Fast många flygbolag tillåter inte trådlösa enheter, så det är ju inte direkt optimalt om man ska använda lurarna på flyg.

Sorry in-ear skulle det vara. De tar mindre plats, lättare att sova med, inte lika varma. Men är de lika bra noice cancelling och ljud?
Gillar att lyssna på musik på relativt låg ljudnivå och slippa bullret ombord.
 

Brandten

Medlem
@Brandten Initial thoughts på dina nya Sony?
Har använt dom 9h i sträck till Hong Kong och de fungerade väldigt bra! Kollade bara film/serie från IFE och ljudet var bra men aningen för mycket bas ibland. Testade inte om man kunde ställa in profil för detta i appen eller om dessa inställningar endast fungerar med Bluetooth.

Vet inte om det är speciellt med dessa eller om det är generellt med over-ear lurar men de blev lite "tunga" efter en stund och jag fick ta av de för att vila öronen lite.

Funktionen att hålla handen för högra kåpan för flight attendent mode fungerade riktigt bra.
 

agehall

Medlem
Sorry in-ear skulle det vara. De tar mindre plats, lättare att sova med, inte lika varma. Men är de lika bra noice cancelling och ljud?
Gillar att lyssna på musik på relativt låg ljudnivå och slippa bullret ombord.
Jag tycket in-ear är bättre då de till viss de fungerar som hörselproppar också. De blockar ljud ganska bra även utan noisecancelling...
 
Toppen