Agö
Medlem
EU261-tråden är nedklottrad med exempel på det motsatta.Jag gillar skarpt att de alltid betalar EC261 utan frågor, snabbt, om läget är enligt bestämmelser.
EU261-tråden är nedklottrad med exempel på det motsatta.Jag gillar skarpt att de alltid betalar EC261 utan frågor, snabbt, om läget är enligt bestämmelser.
EU261-tråden är nedklottrad med exempel på det motsatta.
Det vet jag inte om jag håller med om. Finnair är ju erkänt svåra att ha att göra med när det gäller EU261/2004...Kan konstatera samma gäller min erfarenhet av AY, det verkar som mången svensk hyllar AY för god 261 hantering men däremot har jag själv alltid så jädrans svårt med dem.
Absolut är det så, men alla gånger de betalar utan problem rapporteras nog inte där, det är ju lättare att klaga än ge beröm oftast.EU261-tråden är nedklottrad med exempel på det motsatta.
Ja inte bara var SAS snabba, de betalade fast de inte behövde (force majeure), eller?Det har rapporterats förr men förtjänar att nämnas igen, SAS är grymt snabba med ersättningsutbetalningar. Drabbades av snön i onsdags vilket resulterade i en extra natt på hotell och flyg hem morgonen efter. I torsdags kväll skickade jag in en claim på utlägg, i går (fredag) efter lunch kom svar att pengarna är på väg. Imponerande!
För övrigt kan jag tipsa om att inte ställa sig i kön på flygplatsen för att få hjälp. (På små outstations finns av naturliga skäl begränsade resurser att hantera inställda flyg så kön tar lååång tid).
Jag bokade ett rimligt hotell på egen hand och nya biljetten för flyget kom i appen efter ca en timme. Jag kan garantera att jag satt och åt middag långt innan siste man i kön kommit fram.
Ja inte bara var SAS snabba, de betalade fast de inte behövde (force majeure), eller?
Ersättning för mat o logi utgår oavsett.Ja inte bara var SAS snabba, de betalade fast de inte behövde (force majeure), eller?