Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Mrniceguy

Medlem
Trasigt bagage, tog inte mer än 24h sedan har jag en voucher på min mail så att jag kunde beställa en ny väska.
Och helt OK ersättning för en "no brand" väska inköpt i Hong Kong under 2017.
 
Vi fick kompensation för en EB resa som strulade i sommras 2 * xxxxx eb poäng.
Poängen satte dom in på mitt och sambons konto.
Ringde i dag och fråga eftersom alla poäng som användes frö resan togs från mitt konto och kompensationen var för att hjälpa till en ny resa.
Så hjälper det inte att dom är på olika kontot.

Kundtjänst sa att jag bara skulle avara på mitt case nr när jag fick poängen så skulle dom fixa.
Sagt och gjort så förde dom över sambons kompensations poäng till mitt konto, på mindre än 2 timmar!
Tack SAS :)
 

palmen

Moderator
Någonstans mellan Bryssel, Oslo och Stockholm lyckades man ha sönder min väska förra veckan. Hur dessa skador kan uppstå låter jag vara osagt.
20180106_230817.jpg

Det var bara att reklamera direkt och väska bedömdes av förklarliga skäl som totalförstörd. Fick skicka in till någon bagage service och de skulle sedan betala ut belopp för en ny väska.
Allt tog 2 dagar och kunde sedan åka och köpa en ny väska. Fick bli en Samsonite som förhoppningsvis håller bättre (rejäl uppgradering av väska), fick lägga 300 i mellanskillnad men är ändå nöjd. Väldigt smidigt hanterat och allt i väskan hade klarat sig.
20180111_184036.jpg
 

trekker

Medlem
Lite roligt att skriva i denna tråden direkt efter att skrivit i "Det här gjorde ni inte bra" tråden, men det är väl SAS i ett nötskal.

Skulle åka ARN-CPH-MAN idag med 40 minuter för byte i CPH. Gick till gaten för boarding och de annonserade 15 minuters försening. Gick tillbaks till loungen för en sista fika då tid fanns. Blev kallad i högtalarsystemet och ombokad på direkt flighten. Kollade just hur CPH flighten gått och hade nog missat min connection.

Hur kan dom ena sekunden vara så bra och se vad som kommer hända och i nästa inte ha en aning?
 

NotRyan

Medlem
Lite roligt att skriva i denna tråden direkt efter att skrivit i "Det här gjorde ni inte bra" tråden, men det är väl SAS i ett nötskal.

Skulle åka ARN-CPH-MAN idag med 40 minuter för byte i CPH. Gick till gaten för boarding och de annonserade 15 minuters försening. Gick tillbaks till loungen för en sista fika då tid fanns. Blev kallad i högtalarsystemet och ombokad på direkt flighten. Kollade just hur CPH flighten gått och hade nog missat min connection.

Hur kan dom ena sekunden vara så bra och se vad som kommer hända och i nästa inte ha en aning?
SAS är jättebra att ha att göra med om personen man interagerar med är kompetent och vågar göra saker för kunden.

Om man däremot har att göra med en osäker inkompetent person som kanske vaknat på fel sida så kan man nästan tappa lusten att leva.
 

FFlash

Medlem
Fortsätter samma spår som de två ovan. SAS är helt enkelt superb ibland på 2 saker: ombokningar och EC261 kompensation. Jag gillar skarpt att de alltid betalar EC261 utan frågor, snabbt, om läget är enligt bestämmelser.
Ombokningar. Jag gör dessa ofta då jag har alltid connection på ARN eller CPH eller var som helst och ofta blir bokad på konstiga mellanlandningar på flera timmar etc. pga company-policy som suger. Blir ofta läge att gå och fråga om jag kan åka tidigare flight eller dylikt. Får ofta svaret att det inte går pga bokningsregler, vilket är okej, men rätt ofta blir jag ombokad även om det är billigaste icke-ombokbar biljett. Vet inte om det är min charm eller annat, EBG dessutom. Gillar SAS på denna punkt så mycket jag vill alltid krama den damen som är så snäll. Härrrligt och slår Finnair 6-0. Tack så blir jag Diamond första gången inom kort. Har även Finnair platinum men SAS vinner på dessa 2 punkter 12-0, däremot har Finnair andra goda punkter som de vinner på, men dessa två nämnda är guldvärda för mig iaf.

Tack ännu en gång SAS för senaste fri ombokning :)
 
Toppen