Senaste nytt

60 timmar first på en vecka

palmen

Moderator
Ha ha.. jag skall vara tyst Jag är bara avis på din förmåga att boka samt orka
Får se om jag orkar, bara 2 av 10 flighter gjorda.
Ska ju även åka lite United economy inrikes. Man kan ju inte vara grounded i 2,5 dygn på resan...
Helt ok att hijacka tråden om jag träffar på någon på resan. Sitter en bc tagg på ryggsäcken, ska nog tagga upp kabinväskan också.
 

Delayed

Medlem
Trettio sorter på fat. Jobbigt att prova alla. Påminner mig förresten om när en något överförfriskad herre gick fram till bardisken på Bishops Arms och sa "Får jag en stor stark". Bartendern frågade något i stil med "Vilken typ av öl önskar du, vi har 28 olika sorter på fat?". Gästen ser besvärad ut, tänker en stund och säger "Äh, ta hit en flaska då". Bartendern svarar iskallt "Ja då har vi 67 olika att välja på.". Har ingen aning om hur det slutade...

Reservation för antalsuppgifternas exakthet men ni fattar.
 

palmen

Moderator
Det blev inget Bangkok för mig.
Först 20 minuter fast track för att komma igenom immigration. Efter det kö på ca 500 personer till taxi. När jag väl fick en taxi var min chaufför i det närmaste blind och förstod inte Google maps eller adress. Han höll på i 20 minuter med en lupp på min telefon för att förstå och trodde ändå jag skulle till ett hotell.

Ut på motorvägen och det är totalstopp, inser att det bara är att lägga ner och han kör av till en 7 eleven där jag köper en Singha. Tar en annan chaufför tillbaka efter att en thailändsk kvinna hjälpt mig fixa en taxi och sagt vart jag skulle. Blev typ 70 bath is tillbaka och gav chauffören 100 och tyckte det var jämnt så trodde jag. Visade sig att han fick 500, inga större summor och bara garva åt det.

Vid Thai First incheckningen får jag dricka upp ölen jag köpt.

Allt som allt tog de ungefär 2h att komma 5 km från flygplatsen och tillbaka. Tog ut 1000 bath och avgift 220 bath. De 290 bath som blev kvar sen gav jag till massören som gav mig 1h massage i Thais spa.
"Kallsongerna" man var tvungen att ha på sig var nog de minsta jag sett och helt genomskinlig, typ som svarta strumpbyxor. De är ju dock duktiga på att lägga handduken för.

Golfbil till loungen är ett måste
20180119_143721.jpg

Egen hörna i loungen
20180119_145113.jpg

Omklädesrum vid massagen
20180119_185441.jpg

Lite pad thai i loungen
20180119_201014.jpg
 
Ååå... Royal orchid spa... Jag minns det som om det var igår.
Men vänta nu... det var ju nästan igår ;)

Disposable underwear, det är grejer det :cool:
 
  • Gilla
Reactions: jsn
Toppen