Senaste nytt

5000 Avios välkomsbonus & 1:a året gratis BA Visa, sök senast 14 april

MartinH

Medlem
Jag ansökte, fick och handlade på kortet i september. Har inte sett några 5000 Avios så jag kontaktade dem som @gastronaut gjorde. Fick efter en vecka detta till svar:

Hej och tack för att du kontaktar oss,
Vi kan se att du ansökt om ett British Airways Visa på nätet med e-signering. Kampanjen gäller när man blir "värvad" av en annan medlem (då behöver vi medlemmens uppgifter) eller att ansökan skickas in via den blankett vi skickat ut.


Stämmer detta? Det var väl inte en värvningskampanj, bara en vanlig ansökningskampanj?
 

RonnieK

Medlem
Jag ansökte, fick och handlade på kortet i september. Har inte sett några 5000 Avios så jag kontaktade dem som @gastronaut gjorde. Fick efter en vecka detta till svar:

Hej och tack för att du kontaktar oss,
Vi kan se att du ansökt om ett British Airways Visa på nätet med e-signering. Kampanjen gäller när man blir "värvad" av en annan medlem (då behöver vi medlemmens uppgifter) eller att ansökan skickas in via den blankett vi skickat ut.


Stämmer detta? Det var väl inte en värvningskampanj, bara en vanlig ansökningskampanj?
Jag har ingen aning om hur villkoren såg ut då men ett sådant svar hade varit tillräckligt för mig för att säga upp kortet. Det verkar ju som EnterCard anstränger sig för att inte få nya kunder...
 

Canadien

Medlem
Jag ansökte, fick och handlade på kortet i september. Har inte sett några 5000 Avios så jag kontaktade dem som @gastronaut gjorde. Fick efter en vecka detta till svar:

Hej och tack för att du kontaktar oss,
Vi kan se att du ansökt om ett British Airways Visa på nätet med e-signering. Kampanjen gäller när man blir "värvad" av en annan medlem (då behöver vi medlemmens uppgifter) eller att ansökan skickas in via den blankett vi skickat ut.


Stämmer detta? Det var väl inte en värvningskampanj, bara en vanlig ansökningskampanj?

Rapportera till BA att de inte sköter sitt uppdrag och säg upp kortet. Det tänker jag göra, är i samma sits. Bara fått 1000 Avioser istf de utlovade 5000
 

agehall

Medlem
Finns idag ingen större anledning att ha det där kortet. Trots att jag kört med BAEC sista åren så har jag handlat för kanske 1000kr/år på det där kortet sedan de försämrade villkoren för ett par år sedan.
 

Canadien

Medlem
Finns idag ingen större anledning att ha det där kortet. Trots att jag kört med BAEC sista åren så har jag handlat för kanske 1000kr/år på det där kortet sedan de försämrade villkoren för ett par år sedan.
Nej, men så länge det är gratis så har det en OK hyrbilsförsäkring.
 

PerT

Medlem
Jag skaffade kortet i höstas för att bibehålla de Avios jag har.
Inga utlovade 5000 har jag fått.
Kortet kopplades till ett nytt BA-konto trots att jag skrivit mitt BA-konto på ansökan.

De verkar göra allt fel så jag blev tvungen att köpa minimalt med avios hos BA inom 3årsgränsen.
Blir att skrota kortet innan årsavgift påförs.
 
Toppen