Senaste nytt

Pera Palace Hotel in Istanbul

Johan010

Medlem
Ska till Istanbul under Kristi himmelsfärd helgen. Första besöket i staden för min del. Någon med tips på bra hotel kring Beyoglu området=nya/moderna Istanbul? Spanat in Radisson Blue Pera. 23000poäng för natten är helt ok
 

malmokalle

Medlem
Om du nu skall bo på Radisson så missa för allt i världen inte takbaren på Hotell Marmera Pera, ligger alldeles i närheten. Finns också en berömd restaurang på hotellet, Mikla. Dyrt, men lite speciell meny och härlig miljö.

Restaurang 360 Istanbul ligger på Istiklal (huvudgatan i Beyoglu) är folkligare och med mycket trevlig stämning.

P1010798.JPG


SAM_0191.JPG

Takbaren Marmera Pera

Mikla Restaurant | Dining | The Marmara Pera | The Marmara Collection
360Istanbul Beyoglu
 
Last edited:
Soho house hotel, som ligger precis brevid Pera Palace, verkar mycket bra. Byggnaden var US konsulat tidigare. Radisson Blu är ok, men kan bli ganska trafik utanför. Naturligtvis det bästa hotell är Four Seasons.

Själv har jag precis kommit tillbaka från Istanbul, 8 nätters i Pera Palace.
 
Jag valde detta hotell på grund av det historiska värdet, som att bo i ett museum. Som hotell tycker jag om dekorationer, högt i tak, läget .etc. Men rummet är litet, dåligt upplyst, helt saknar hotellinformation, såsom rumsservice, restauranger, gym, spa-erbjudanden och priser. Dörren har varit låst två gånger, och hissen fungerar definitivt inte bra. Jag tycker jag om atmosfärmen, men som ett hotell är det bara si så där.
 
Toppen