Senaste nytt

60 timmar first på en vecka

palmen

Moderator
Kommer kör någon form av live/semi live tråd för detta äventyr.
Har precis boardat Lufthansa från Stockholm och vi får deicing just nu innan avfärd mot Frankfurt.

Började med en Door to gate tidigare idag ut till Arlanda, var enda passagerare ombord så det funkade mycket bra.

Incheckning blev dock kaos och tog ca 10 minuter då de ville checka mina väskor till Seoul vilket jag absolut inte var intresserad av. Vill hämta ut dom i Frankfurt och sen låta Lufthansa sköta resten.
Efter mycket om och men så checkade de in mig enbart till Frankfurt och gjorde det väldigt klart att missar jag nästa flight är det mitt problem.

Direkt till Pontus för räkmackefrukost där även @trekker mötte upp.
20180118_113342.jpg

Boarding var kaos långa köer och inte en enda som hade prio. Det sköts dock exemplariskt med Lufthansa.
Nu ombord på 2A, lite mer utrymme kan man ju önska.
20180118_134736.jpg

Pushback lär bli så fort Emirates taxat ut.
20180118_134839.jpg

Nästa uppdatering bli nog från FCT...
 

Thornado

Medlem
Någon speciell anledning till att du vill checka in väskorna igen i Frankfurt? Vill du att de ska checkas in till någon annanstans än Seoul eller vill du bara ha en HON-tagg (vilket jag har förstått ibland dyker upp magiskt ändå)?
 
Någon speciell anledning till att du vill checka in väskorna igen i Frankfurt? Vill du att de ska checkas in till någon annanstans än Seoul eller vill du bara ha en HON-tagg (vilket jag har förstått ibland dyker upp magiskt ändå)?
Undrar samma sak, sist vi flög från Arlanda till frankfurt för vidare i First så hämtade check in agenten alla taggar, prio, first alla möjliga lufthansa taggar. Varken kollegorna eller han hade några rätt lufthansa taggar på sin plats så han bad om ursäkt och gick iväg för att hämta :)
 

palmen

Moderator
Anledningen till att hämta bagaget här i Frankfurt är för att inchecknings agenten ville skicka till Seoul, där vill jag absolut inte hämta bagage. Ska packa om lite i väskorna också, lättare att låta Lufthansa sköta allt med väskorna, tror de har bättre koll.

Trodde ni redan följt mig på flightradar samt sett att det skulle bli apron. Det meddelades med ca 45 minuter till landning. Aldrig fel att få bilgate i Frankfurt!
20180118_160819.jpg
20180118_161108.jpg
 
Toppen