Senaste nytt

Vilket hotell i tokyo har bäst pool/spa

flum

Medlem
Hej forumvänner,

Jag ska åka till Tokyo med sonen och har börjat kika på hotell. Den kanske viktigaste parametern är att hotellet ska ha en/ett riktigt trevlig pool/spa. Prisläget är inte särskilt relevant. Har kikat på Peninsula som ser helt ok ut.

Någon som har några bra tips/erfarenheter?
 

nollbit

Medlem
Om det är det absolut viktigaste så tror jag det kan vara bra att specificera ytterligare vad ni vill ha. Pool? Bastu? Behandlingar?

Av de hotell jag bott på:
1) Park Hyatt har ju ett ganska välkänt spa. Ett par olika typer av pooler, olika typer av bastu, en stor svimmingpool för simning osv. Ingår inte i hotellpriset så länge du inte köper paket. Jag fick det gratis pga Hilton Diamond, men oklart om det fortfarande är så.
2) Conrad har pool och ett par olika typer av bastu/småpooler. Dock betydligt mindre än Park Hyatt och inte riktigt lika lyxigt. Ingår dock i hotellpriset har jag för mig.
3) Andaz ska ha ett bra spa som jag tror ingår i priset. Jag har inte varit där, men frun var glad över den kolsyrade poolen. Andaz är överlag ett bra hotell prismässigt just nu (bokade sex nätter i höst för drygt 40.000 yen per natt på en avbokningsbar rate!).
 

flum

Medlem
Om det är det absolut viktigaste så tror jag det kan vara bra att specificera ytterligare vad ni vill ha. Pool? Bastu? Behandlingar?

Av de hotell jag bott på:
1) Park Hyatt har ju ett ganska välkänt spa. Ett par olika typer av pooler, olika typer av bastu, en stor svimmingpool för simning osv. Ingår inte i hotellpriset så länge du inte köper paket. Jag fick det gratis pga Hilton Diamond, men oklart om det fortfarande är så.
2) Conrad har pool och ett par olika typer av bastu/småpooler. Dock betydligt mindre än Park Hyatt och inte riktigt lika lyxigt. Ingår dock i hotellpriset har jag för mig.
3) Andaz ska ha ett bra spa som jag tror ingår i priset. Jag har inte varit där, men frun var glad över den kolsyrade poolen. Andaz är överlag ett bra hotell prismässigt just nu (bokade sex nätter i höst för drygt 40.000 yen per natt på en avbokningsbar rate!).
Hmm, lite svårt att svara på. Sonen är 9år så det handlar inte om behandlingar eller liknande utan vi är mer ute efter ett riktigt bra spa för att bada helt enkelt. Ska kika på Park Hyatt, tack för tipset.
 
Poolen på Park Hyatt Tokyo ingår i priset, i alla fall de gånger jag bott där.
Den kan dock vara lite tråkig för en 9 åring, ingen hopp och studs i poolen där. Det är krav på badmössa också, som man får på plats.
 
Toppen