Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

kajjan85

Medlem
Tänkte fira jul och nyår i Centralamerika nästa gång

Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Avianca
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm ARN
Destination: San Jose (Costa Rica) SJO
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 55000 (inkl 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): ca 5k
Antal resenär: 2
När (avresans tidpunkt): 18 dagar över jul och Nyår 2018-2019
Bokad: Januari 2018

map

Avgifterna på 5k är för två hoppas jag?
 
Måste säga att det var smidigt att avboka och boka nytt.
Poängen direkt in på kontot igen.
Och eftersom det fans fler platser innan jag avboka så kände jag mig säker på att kunna boka om även om mina platser inte kom tillbaka.
Dock gjorde även dom det direkt och jag kunder utan problem boka om ARN-LAX ; MIA-CPH-ARN

Blev lite ändrat när jag hitta lite nytt.
Blev min första open-jaw.
Får hitta något passande mellan LAS-MCO

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business Class
Avreseort: ARN
Destination: LAX open-jaw MIA
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 60 000 (Mastercard FlyPremium)
Skatter&avgifter (per person): 1484:- (742:-/pers)
Antal resenär: 2
När (avresans tidpunkt): Maj 2018
Bokad: Januari 2018


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Är ordentligt taggad på att komma iväg på vår resa till LA. Detta blir en 40års present till mig själv :).
"Enda" orosmomentet på resan är det extremt korta stoppet (som jag kommer ta upp i en annan tråd för diskussion). Då det kan bli lite roddigt med två kids att ta sig runt på en flygplats när man ska igenom säkerhetskontrollen. Förra gången fick jag baxa min höggravida fru som bjöd på ganska bra motstånd genom flygplatsen i Frankfurt.
  • Vilket bonusprogram du använder poäng ifrån: Eurobonus
  • Vilka flygbolag: Swiss
  • Vilken kabinklass: Business Class
  • Avreseort: ARN
  • Destination: LAX
  • Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
  • Antal poäng: 165000
  • Skatter&avgifter: 8681kr
  • Antal resenär: 2 vuxna, 1 barn (4år), 1 barn (1år)
  • När Utresa: 8/3 - 26/3
  • Bokad: Oktober 2017
Visa bifogad bild 71696

map

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Inga problem med 45 min på Zurich. Schweizarna är effektiva!
 

daKnight

Medlem
Har gjort följande bokning. Någon som har erfarenhet av Zurich flygplats? Vi ska alltså mellanlanda där och har endast 45 min på oss att ta familjen från planet igenom säkerhetskontrollen och ombord på planet. Flygplatsen ser inte så stor ut men man kan ju missta sig på en karta.

Förövrigt så funderar vi på att hyra bil på Sixt om inget annat dyker upp.
Vi funderar på att ta Airbnb 5 dagar runt Venice sen ett par dagar vid Long Beach en eller två dagar på Disney för att runda av vid Laguna Beach.
När vi är uppe vid Venice blir det dagsturer till Hollywood och The City.

Är det något annat vi bör täcka in. Vill inte göra det för pretto då vi har barnen med...


Är ordentligt taggad på att komma iväg på vår resa till LA. Detta blir en 40års present till mig själv :).
"Enda" orosmomentet på resan är det extremt korta stoppet (som jag kommer ta upp i en annan tråd för diskussion). Då det kan bli lite roddigt med två kids att ta sig runt på en flygplats när man ska igenom säkerhetskontrollen. Förra gången fick jag baxa min höggravida fru som bjöd på ganska bra motstånd genom flygplatsen i Frankfurt.
  • Vilket bonusprogram du använder poäng ifrån: Eurobonus
  • Vilka flygbolag: Swiss
  • Vilken kabinklass: Business Class
  • Avreseort: ARN
  • Destination: LAX
  • Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
  • Antal poäng: 165000 2st (2-4-1 voucher)
  • Skatter&avgifter: 8681kr (för alla 4 personerna)
  • Antal resenär: 2 vuxna, 1 barn (4år), 1 barn (1år)
  • När Utresa: 8/3 - 26/3
  • Bokad: Oktober 2017
Visa bifogad bild 71696

map

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

jerixon

Medlem
Inga problem med 45 min byte där :)
Är ganska standard!

Har gjort följande bokning. Någon som har erfarenhet av Zurich flygplats? Vi ska alltså mellanlanda där och har endast 45 min på oss att ta familjen från planet igenom säkerhetskontrollen och ombord på planet. Flygplatsen ser inte så stor ut men man kan ju missta sig på en karta.

Förövrigt så funderar vi på att hyra bil på Sixt om inget annat dyker upp.
Vi funderar på att ta Airbnb 5 dagar runt Venice sen ett par dagar vid Long Beach en eller två dagar på Disney för att runda av vid Laguna Beach.
När vi är uppe vid Venice blir det dagsturer till Hollywood och The City.

Är det något annat vi bör täcka in. Vill inte göra det för pretto då vi har barnen med...
 

palmen

Moderator
Vi ska alltså mellanlanda där och har endast 45 min på oss att ta familjen från planet igenom säkerhetskontrollen och ombord på planet.
Det är ingen säkerhetskontroll som ska göras utan en passkontroll. Tar ca 15 minuter att ta sig denna sträcka och skulle ni vara lite sena håller de med största sannolikhet planet ett tag också. Jag hade efter en försening ca 20 minuter för att göra bytet, kom fram till gate lagom till de påbörjade prioboarding.
 
Denna är nu ändrad, fick till slut igenom att göra förändringar till Lufthansa First både ut och hem. Det här är det sjukaste jag gjort och kommer nog aldrig kunna att göras "bättre".

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Thai, Asaina, ANA
Kabinklass: Business/First
Avreseort: Stockholm
Destination: San Francisco
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 75k (2-4-1 voucher)
Skatter&avgifter (per person): 3427 SEK
Antal resenär: 1
När (avresans tidpunkt): Januari 2018
Bokad: Juni 2017 (ändrad januari 2018)

ARN-FRA LH C
FRA-BKK LH F A380
BKK-ICN TG F B747
ICN-LAX OZ F A380
LAX-NRT NH F B77W
NRT-SFO NH F B77W
//Destination//
SFO-MUC LH F A346
MUC-ARN LH C


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Går det fortfarande att boka USA resor via asien?
 
1 hr 10 min för byte i Peking, bra eller a*** (inom MCT men känns lite)? Skulle kunna ändra till Shanghai men då blir det dryga 4 timmar för byte och 'sämre' bolag.
 

Mr Basic

Medlem
Har gjort följande bokning. Någon som har erfarenhet av Zurich flygplats? Vi ska alltså mellanlanda där och har endast 45 min på oss att ta familjen från planet igenom säkerhetskontrollen och ombord på planet. Flygplatsen ser inte så stor ut men man kan ju missta sig på en karta.

Förövrigt så funderar vi på att hyra bil på Sixt om inget annat dyker upp.
Vi funderar på att ta Airbnb 5 dagar runt Venice sen ett par dagar vid Long Beach en eller två dagar på Disney för att runda av vid Laguna Beach.
När vi är uppe vid Venice blir det dagsturer till Hollywood och The City.

Är det något annat vi bör täcka in. Vill inte göra det för pretto då vi har barnen med...
Om allt flyter på är det inga problem med 45 min i ZRH.
Vi flög ARN-ZRH-SFO och fick 15 min CTOT på ARN och sedan 10 min i holding ovanför ZRH, och då blev det löpa av. :confused:
 
Toppen