Senaste nytt

Resa till Ko Samui i april

En vän till mig ska gifta sig på en thailändsk ö i april, närmare bestämt den 20e. Jag skulle gärna åka dit, antingen medelst en voucher eller samla One World-pinnar på köpet.

* Varifrån vill du börja din resa? Stockholm Arlanda (ARN)
* Var är din destination? Ko Samui (USM)
* När vill/behöver du resa ut? Så att jag befinner mig på destinationen på kvällen 20 april 2018 (men är gärna där några dagar i förväg)
* När vill/behöver du komma hem? Lämnar tidigast eftermiddag 21 april 2018.
* Hur länge vill du vara borta? Se ovan.
* Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
* I vilken kabinklass? Bekvämt, typ affärsklass de flesta benen (inser att det kan bli svårt ut på öarna)
* Med vilka flygbolag vill du flyga med? Antingen Star Alliance med poäng (EB) eller One World (är det Qatar som ligger närmast till hands då eller?) med deg.
* Vad är din budget? (per person) Typ 150k EB plus en 2-4-1 eller ca 16k SEK.
* Vad är det viktigaste för dig? Bekväm resa, om långa stopp hyfsad lounge.
* Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.
 
En vän till mig ska gifta sig på en thailändsk ö i april, närmare bestämt den 20e. Jag skulle gärna åka dit, antingen medelst en voucher eller samla One World-pinnar på köpet.

* Varifrån vill du börja din resa? Stockholm Arlanda (ARN)
* Var är din destination? Ko Samui (USM)
* När vill/behöver du resa ut? Så att jag befinner mig på destinationen på kvällen 20 april 2018 (men är gärna där några dagar i förväg)
* När vill/behöver du komma hem? Lämnar tidigast eftermiddag 21 april 2018.
* Hur länge vill du vara borta? Se ovan.
* Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
* I vilken kabinklass? Bekvämt, typ affärsklass de flesta benen (inser att det kan bli svårt ut på öarna)
* Med vilka flygbolag vill du flyga med? Antingen Star Alliance med poäng (EB) eller One World (är det Qatar som ligger närmast till hands då eller?) med deg.
* Vad är din budget? (per person) Typ 150k EB plus en 2-4-1 eller ca 16k SEK.
* Vad är det viktigaste för dig? Bekväm resa, om långa stopp hyfsad lounge.
* Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.
Vad har du hittat själv hittills?
 

kajjan85

Medlem
Det finns platser runt dina datum med bla Turkish, Austrian, och Thai från lite olika orter i business class.

Om du kan tänka dig ett extra byte och tvunget ska åka C och inte F, hade jag kikat på:

VIE-BKK, Austrian C
FRA-BKK, Thai C A350 (nya plan)
 
Ok, du skrev att du ville ha en bekväm resa, trodde inte du var ute efter äventyr.
Även äventyr kan väl bara bekväma? Så länge jag inte måste åka ekonomiklass för långa sträckor kan jag ta en omväg.
Det finns platser runt dina datum med bla Turkish, Austrian, och Thai från lite olika orter i business class.

Om du kan tänka dig ett extra byte och tvunget ska åka C och inte F, hade jag kikat på:

VIE-BKK, Austrian C
FRA-BKK, Thai C A350 (nya plan)
Extra byte är okej, ska kolla dessa närmare.
F är också okej men tänkte att det skulle vara bökigare att få till.
 

JonW

Medlem
Kom ihåg att det faktiskt inte alls är svårt att flyga C från BKK ut till ön.
Alla Thai-kärror och de flesta Bangkok Airways-jetplanen har kabin med riktiga C-stolar.
Och detta för bara några hundralappar mer.
 
Toppen