Senaste nytt

Cathay Pacific Business class: Köpenhamn-Hong Kong

Axelzon

Medlem
Tjenare,

Kör en liten del rapportering.

TILL KASTRUP

Avfärd från Helsingborg 1130 mot CPH, Som vanligt punktligt kommer Öresunds Limosine Service och hämtar hemma vid dörren.

pickup.jpg

KASTRUP

Inte mycket att säga, den vanliga T2 servicen samt Novia Lounge, det ända som är bra med Novia mot SAS Lounges är möjligen att man har lite utsikt. Annars en ganska tråkig och opersonlig Lounge.

FLIGHT 1: CPH - LHR

Jag sov hela vägen :eek: Väl framme ankomst till T5 Satelit och en mycket smidig transfer till T3 och Cathay Pacific Lounge.

Cathay Pacific Lounge London Heatrow

En typisk CX Lounge, lagon utbud av kall mat, enkelt men bra sortiment av dryck. Gott om TV apparater (nu i OS tider) och en hörna som ger bra utsikt mot take off bana (idag).

bar.jpg

view.jpg

lounge.jpg


Återkommer innan helgen med en resume av flighten LHR - HKG

/Cheers Axelzon
 

Axelzon

Medlem
Så kommer det en fortsättning med lite bilder från flighten London - Hong Kong:

FLIGHT 2: London - Hong Kong

The equipment: Cathay Pacific B777

machine.jpg

Stolen på rad 23A

seat.jpg

Route map innan take off

routemap.jpg

6 timmar efter take-off från Kastrup befinner vi oss i Sverige igen :rolleyes:

mapsweden.jpg

Kabinen är uppdelad i 2 sektioner med 1+2+1, 2 rader framför galley, och 10 rader bakom.

salongen.jpg

AVOD / underhålling, outstanding! 100 filmer, 500 tv program. 900 cd skivor, 50 spel...

studiocx.jpg

"Fjärris, och kontrollbord" Med diverse möjligheter att ansluta egen utrustning, USB, Iphone etc..
Samt en av flera bra förvaringsmöjligheter.

control.jpg

Sängen, bra med plats! Tillägger att armstödet mot gången går att fälla ner helt, vilket ger mer bredd i sängen.

bed1.jpg

bed2.jpg

Förvarings möjligheter, bra planering och fokus på detta området i denna konfigurationen.

benplats.jpg

skor.jpg

Kontoret

office.jpg


Kort summering: Allt var top of the line: Service, maten, underhållning och så klart sängen. Man sover ju som sagt bäst när man ligger ner. Jag gör det i alla fall.

Se till att boka en resa och hör av Er om Ni tycker att något jag sagt inte stämmer.

Cheers Axelzon
 

Dr. Miles

Expert
Tack för uppdateringen.
Som Jacob skrev tidigare, denna stol lika gärna ha varit First class stol på ett annat flygbolag och är säkert bättre än United First(från tidigare United).
 

henrik l

Medlem
Jag testade ju stolen mellan HKG-TPE, 1.5 timme och var mycket nöjd med det lilla jag fick uppleva. Jag kan tänka mig att detta är en av de bättre hårdvarorna i C.
 
Toppen