Senaste nytt

PoM mot ljuset - Söderut 17/18

Gus

Medlem
Härlig rapport, fantastiska bilder! Ölen ser väldigt läskande och god ut! Jag var i Australien för några veckor sedan och längtar tillbaka så mycket! Ett tips i Surfers Paradise är att där finns Hooters! Deras boneless kycklingvingar är det bästa jag vet! Framförallt om du tar 911-dressingen! Helt klart bästa maten vi åt på resan! :) Deras cobb-sallad är inte fel den heller! Burgaren kan du dock skippa!

Ett annat tips! Har du priority pass? Loungerna/restaurangerna i Australien är VÄLDIGT trevliga! :) Priority pass på flygplatsrestauranger i Australien | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Peter65

Medlem
Har blivit en semester på semestern, skönt att ha ganska oplanerade dagar och kunna sova utan klocka. Iofs har vi kommit upp i skaplig tid, käkat frukost och gått ner till beachen och sola + bada ett par timmar innan lunch. Vet inte vattentemperaturen, men kan tänka mig närmare 25gr. Sen ut på nån aktivitet ett några timmar, sen lägga sig vid poolen och upp till rummet/lägenheten och duscha, sätta sig på balkongen och njuta med en öl eller Prosecco + jordgubbar, laga mat (skönt att slippa gå ut å äta varje dag) och till slut gå ut en sväng och titta på folk :cool:
AC88B4FD-87CF-484D-B167-F8F20BBE5FF1.jpeg


C730EF91-295E-41D1-A6E9-93D9746A3F79.jpeg


51F0B24C-CBB3-4608-A1DE-4D92CC3D9B25.jpeg


Det blev Hooters med Boneless Wings och 911 såsen, mumsigt. Tack för tipset @Gus
5EEC7C7C-9C2B-4D53-BFEF-D6C07CFA416C.jpeg


Denna bild är tagen på Hooters, bra sätt att tänka :rolleyes:
F3437DA7-2A84-471B-9753-E999B47B311B.jpeg


Q1 Skypoint Observation Deck, våning 77. Häftig utsikt där och högre kan man komma på utsidan. Väst och sele börjar det med sen en massa trappor upp till en ännu högre punkt. Inget för mig.. kan ju knappt åka stolslift utan att få panikångest :eek: Funkar om det är inglasat och mark under fötterna.
36392CE6-E1AE-47BE-8D4A-B73FB0DE17AB.jpeg


7A8E4BFD-AF22-4D8D-8F81-8D55DAB5F82B.jpeg


519F2C20-3648-42E0-B464-228D5431E260.jpeg



Ett annat tips för er som gillar att tävla, 11 mars -18 är det en trapptävling, vem kommer först upp till våning 77 (från gatuplan), puh. Någon som ska tävla?

Currumbin Wildlife Sanctuary, ligger strax norr om Coolangotta. Mycket bra zoo, gillar det starkt och rekommenderar, de har verkligen tänkt till med olika områden.
25D7C1E3-DD18-4996-89D7-7801B07AA719.jpeg


40FDA955-483F-4B27-AA46-6661764A9B5A.jpeg


0A1CAC4E-B69A-4097-B6F4-B3F515D46737.jpeg


161D9C56-575F-4DD0-B2FF-D83ECFC859F0.jpeg


77BE14DB-30B2-46F4-A736-591776D66720.jpeg


62279F7A-8A78-4C0D-A16D-3E70AD06AA6F.jpeg


När vi kom hem efter gårdagens utflykt till Currumbin var det dax att packa för hemresan, snacka om att det var stora problem att ladda för det.... :confused: vill inte åka hem från detta klimat.... Den största fördelen att finns en oöppnad portionssnus i kylen hemma, de som kvar är torra även om det blivit lite whiskey i dosan :cool:

Idag, hemresedagen tog vi ett par dopp i Surfers och solade, blev kanske för mycket sol då axlarna och näsan är röda.... trots ordentligt med SPF. Tog oss upp till Brisbane, som idag har årets varmaste dag, 40gr visa bilen, puh.

Vi tog en sväng till Brisbane Botanic Gardens, Mt Coot-tha, som väldigt bra, dock varmt.
20C0DBB6-C12C-4736-A8DB-FE9EF82418A6.jpeg


76644A76-2FB4-40E2-97AE-2DB8C4C06F76.jpeg


ABFA49B2-BEC1-4DE1-A8AF-CF26EFBFFB53.jpeg


Vi drog vidare på turistvägen 7 och hamnade på en lockout point, kommer dessvärre inte ihåg vad den heter :( , väldigt fin utsikt över Brisbane och bergen långt bort.
AD0AD112-6151-43C8-9F6D-9A24EAB934CF.jpeg


68D36B00-1E62-451C-B28A-BF048B547836.jpeg


Och sen promenerade vi inne i city, varmt där också, så vi drog mot floden och en pilsner för mig. Temperaturen sjunk med 10gr, blev änna kallt för det började blåsa också.
F95E7C12-25FA-4695-8781-5284D58C6E47.jpeg


På vädret igår sa de att det är en rejäl storm norr om Brisbane och Guld- och solkusten kommer att få sig en kyss av det också. Nu på flygplatsen blåser det skapligt mycket ute, kan bli en ”fin” take-off
5ECE3E13-E09E-4A8F-8CDC-EF47C0FD7F9A.jpeg


Sitter nu INTE i en lounge, hade hoppats på att vi kunde checka in när vi kom. Flighten går om 5 timmar, 00.45 vår tid, blir således 2 timmar utanför airside, vi ser tom vår gate från bordet, lite surt. Hänger på låset om 2 timmar, vill duscha och käka lite i nån lounge.
66D2DC49-EE48-473E-8AFA-49493B7DF564.jpeg


1550 mil nordost säger Google-Map för att ta oss hem, tycker det låter lite lite, men det kanske stämmer fågelvägen, flygvägen är definitivt längre.


Kommer en reserapport om första flygningen hem oxå, men kanske inte förrän vi är Europa. Första anslutningen är skapligt tajt och är flyget från Brisbane sent kommer vi att missa anslutningen till Europa.....
 

Peter65

Medlem
Blir en ny Brisbane-rapport

Som sagt vi hängde vi på låset.... men där började det strula ordentligt. Började med nya incheckningsmaskiner som Cathay’s personal inte kunde helt och hållet, det var 2 som hjälpte oss. Tillslut kom 11 st pappersbitar ut 3 boardingpass per skalle på flyget hem, sen 2 st loungeinbjudningar per skalle (här och i Hong Kong) och till slut taggarna till väskorna ut.

Nästa station är bagdrop, först ska boarding scannas in så man kommer in i fållan, därefter scanna boardingkortet igen vid vågen, därefter lägga upp väskan på vågen och efter det svara på en massa frågor på skärmen vad man inte får ta med sig osv, så långt allt väl. MEN när jag tryckte OK hände inget..... kameran (eller vad det nu kallas) kunde inte läsa av taggen, vips kom det upp ”call an agent”. Hon misslyckades också men tillslut var våra väskor inne i bagagehanteringen. Jag undrar om man verkligen sparar tid med sånt här....

Nästa uppdrag att ta oss igenom security och passkontrollen samt ta få tillbaka momsen. Det fanns två security-linjer som var igång, en med en hederlig metall båge och en med bodyscanning. Vi valde olika köer, det som gick fortast var bågen, tog nog närmare 5 min innan resesällskapet kom. Nu passkontroll, även här maskiner... för mig gick det sådär bra.... efter passet var scannat var det dax för foto... där blev jag stående. Blev dock utsläppet och hamnade vid en mänsklig tull-polis. Ja nu e man iaf utsläppet från Australien. Att ta ut momsen var tack och lov inga större problem. Hela proceduren från incheckning till att hamna i loungen tog typ 60-70 min.

Nu till loungen, Qantas Internationell Lounge (eller vad den heter)... om man säger så här, Townsville’s inrikes lounge bättre.
Finns 2 saker jag verkligen inte gillar; att inte kunna förse sig med cola eller Sprite och hämta kaffe när man vill. Båda dessa var man tvungen att beställa i baren.
Det fanns 2 varma rätter att käka, nån vegetarisk tjosan som tyvärr såg ut som en geggig lasagne och en lamm-gryta med jasmineris. Mötet var riktigt mört och gott, men riset var inte bra, har nog stått på varmhållning lite för länge.
7BA92061-3B1D-46F6-A852-0B6F60BFBC65.jpeg


1F8C0DB8-9CD0-4844-9880-FACF4EEBA78D.jpeg


C5BA6CC8-9928-4329-9841-CE1A9780FB11.jpeg


9557CAD2-6CF4-4744-B27C-CCB7347687E7.jpeg


Nåväl, nu fått mat och nåt bubbelaktigt, dax för dusch. Här var det självservering, ta en inplastat handduk ute i lobbyn, gå in i ett dusch rum utan krokar.... ja bilderna visar.
66FAEAD3-7F34-44DA-BD1A-7D8FFEA5AAEB.jpeg


Uj vad jag låter gnällig, får hämta en GT och vänta på boarding :cool:
1EC086E5-A65C-4A04-855F-8800D2CAA2D8.jpeg


Over and out
 

Peter65

Medlem
Andra planet, alltså A350, som jag inte har flugit med. I slutet av den rapport kommer med största sannolikhet en jämförelse mellan B787 (Latam) och A350 (Cathay), förvisso olika klasser men känslan kommer nog :rolleyes:

Brisbane - Hong Kong
CX 156 A350-900 (B-LRN)
00.45 - 07.10
18D+18Gp


10 månader gammalt plan, såg att ”first flight” var på min födelsedag i mars, bådar gott ;)
FC3EF1FA-AF7F-44CB-8C3C-AC0CB3CFC3B2.jpeg


Började bra blev en vänstersväng;) skulle egentligen varit 20D+G, den lilla kabinen, men vi blev flyttade längre fram istället.

Champagnen som de serverar idag är Champagne Deutz Brut Classic NV - kall och god
Fått uppmärksamhet, minst 2 gånger, med namn och lite småprat. De visste att vi var på väg till vintern... Plus att all servering gjordes med namn tilltal.
B00104C6-8E83-4BEC-87A3-3848558BABB4.jpeg


Menyn för kvällen/natten är
A TASTY BLEND OF
^ Freshly prepared savoury dips and crisp bread

WITH A CHOISE OF
^ Stir fried chicken, shiitake mushroom, kailan, carrot and steamed jasmine rice
^ Prawns and barramundi, paella rice, corn salsa, red onion, black beans and tomato saffran sauce

A FRESH NOTE OF
^ Seasonal berries

CHEESEPLATE (available on request - please ask your crewmember)
^ Cobram Vintage Cheddar, King Island Light House Blue Brie, King Island Stormy Washed Rind crackers and quince paste

FOR THOSE PREFERRING A LIGHTER MEAL
^ Asparagus and lek soup
^ Whiskey cured salmon, fennel chervil, chives and caprs

BREAD SELECTION
^ Assorted bread and butter

^ Coffee or Tea

and pralines and coffee (or Tea)

För mindel blev det Cathay`s signaturdrink Cloud Nine som består av vodka, cointreau och Sprite.
38C16F71-C35F-4F4C-B211-4C4369B9C99D.jpeg


Maten kom nästan direkt efter, mitt val blev kycklingen och givetvis vitlöksbröd.
C60EC61A-2361-433F-9546-127AFA8D7867.jpeg


Kände när jag äta jag var inte hungrig på den maten, förmodligen alldeles sent för middag. Men tog in osten, lagom att fippla med när jag skriver.
C92B7775-C86A-4914-90CE-DD5D24F998CC.jpeg


Serveringen gick fort, 75 min efter vi lämnade gaten var det serverat och utplockat. Det kändes inte hellre stressat, de vet att man vill sova. Å det gjorde jag också, runt 5 timmar tror jag, vaknad i alla fall ca 1,5 timme före landning.

Sätet upplever jag lite hårdare än de som har varit förut, men dock inga problem att sova ganska djupt. Det ända problemen var att jag vaknade två gånger med dels jättesvettiga öron och dels med att det var lite svårt att andas. Lösningen på problemet är brusreducerande hörlurar..... De jag har, Sony, har tydligen värme i kåpan som slutar mot örat och de har en tendens att snurra på huvudet om man vänder huvudet i sätet. Det andningen var att jag såg ut som en pilot, alltså att öronkåpan var över näsan.... :confused:


BREAKFAST för dagen

REFRESH WITH
^ Orange or Apple, pear and strawberry juice
^ Orange and passionfruit smoothie
^ Fresh seasonal fruits
^ Greek yoghurt and spiced plum compote

FOLLOWED BY
^ Scramnled eggs, chicken chipolata, pepernonata, spinach and roesti potato
^ Stir fried egg noodles, barbecube pork, kailan and carrots
^ Snapper, fish ball and shiitake mushroom congee

BREAD SELECTION
^ Assorted breakfast bread

^ Coffee or Tea


Frukostserveringen var igång när jag vaknade till liv och fick ganska omgående duk på bordet och brickan med det första grejorna. Eftersom jag inte är frukostmänniska och framförallt inte när jag har sovit för få timmar och inte har hunnit vakna till liv, blev det ingen varmrätt. Kan säga att det var mycket yoghurt i skålen, det räckte.
3FA3B78B-EEC7-464D-983C-D8CA053F590B.jpeg


Måste nog också rätta mig på vad jag skrev i tidigare inlägg beträffande ”fin” take-off pga av vinden. Det va fin, alltså inte alls skumpig eller skakig utan helt normal. A350 har ordentliga motorer, även om flighten är i stort sett full, var det krut i starten. Nästan lite som man startar på London City med BA`s A318 till JFK (kanske lite överdrift :eek: ).

Efter vad jag har sett har vi levat på runt 40000 fot och nu på slutet 43042 fot. Jag upplever kabinen tystare än B787, ja lite som en A380. Jämfört med 787an känns den också rymligare (vet att 350an något bredare), men vi sitter ju i Business så jag ska nog inte uttala mig vidare om det.

En annan sak jag gillar är att det är fönster på toaletterna, iaf de främre som har inspekterats. Det är väl inte speciellt vanligt hos andra flygbolag, har för mig att SAS har haft det tidigare.
6B20F655-775C-42F7-BDB3-1811406CAE7A.jpeg


Nu till stolen och underhållningen. Sätet är mycket bra, men som sagt lite hårdare än tidigare säten, trivs mycket bra. På A350 finns internet tillgängligt, har dock inte provat och vet inte om det är gratis eller ej. Filmer, musik, spel etc finns tillräckligt med, även 2 bildskärmar, en vanligt TV och en skärm i handkontrollen. Även om jag är tekniker och tycker om att pilla med sådana saker tycker systemet är lite krångligt. Blev lite musik, kartan och nu stjärtkameran.
9EB46A8D-AB59-4BBD-B790-64671DBC478E.jpeg


D945DAE6-632F-4CF4-A2BC-656897BD2310.jpeg


Kabintrycket känns väldigt bra och luftfuktigheten helt OK, känner mig inte riktigt lika torr i hyn som vanligt.

Till syven och sist;
Väldigt bra flight, 2 omgångar mat som inte kändes stressat trots endast 8 timmars nattflygning. Crew’n har verkligen anpassat servicen till denna typ av flygning. Gillar Cathay mer och mer även om jag redan har haft dem på min topp tidigare :)
3009F0AD-D1F9-4D55-907E-6E6E0D46EABD.jpeg


Nu strax dax att gå av planet och försöka hinna med en dusch i någon av First loungerna för att sen gå på CX till London. Hann med både skumpa och dusch:cool:
4BF3C222-F0FB-4C09-A9EE-E630D9505CA0.jpeg


3FC0ACB4-5EA6-46AC-AAF2-6DAB0DA4D03F.jpeg
 

Peter65

Medlem
Hong Kong - London Heathrow
CX 257 B777-300ER (B-KQR)
09.40 - 15.00
11D+11G

FC3B968A-284E-418D-B68E-DB7EF0F7D1B7.jpeg


Mycket, mycket bra boarding, 3 köer, First eller med högsta status, Business eller med mellanbra status och sedan ekonomi.

Denna pippi är knappt 3,5 år gammal. Rent spontant känns utrymmet vid sätet större än på A350`n, dock inte riktigt lika privata säten, hör kan man se ut i grannes fönster, det gick inte på förra flygningen. Sitter man i mitten är det oxå lättare att samtala med resepartnern. Beroende på hur man åker är det väl på gott och ont.

Vi sitter absolut längst fram då KQR inte har First, hade dock inte gjort om man blev uppgraderad om det hade funnits F här :cool:

Kapten sa att denna tiden på året är vindarna bra, vi måste stå kvar på plattan 20-25 min innan start för att inte cirkla över London då vi kommer alldeles för tidigt för slottiden. Dock säger kapten att vi förmodligen landar tidigt i alla fall.

Samma skumpa som på förra flygningen, dvs Champagne Deutz Brut Classic NV - kall och god igen, blev oxå en top-up :p
Ska oxå fråga under flygningen om de har Betsy Beer ombord, stod inget i menyn, god är den.


Menyn för förmiddagen är
BREAKFAST

REFRESH WITH
^ Orange or Apple juice
^ Cold pressed - Strawberry, Fuji apple and lime juice
^ Seasonal fresh fruits
^ Oatmeal, chia seeds, coconut milk and mango puree (available on request)

FOLLOWED BY
^ Parsley omelette, Dingley Dell pork sausage, streaky bacon, roesti potato and concasse
^ Dim sum selection; Chicken glutinous rice, shrimp siu mai, chicken and fungus dumpling, Chiu Chow fun gor
^ Pork and dried vegetable congee, baked barbecue pork pie

BREAD SELECTION
^ Assorted breakfast bread

^ Coffee or Tea

För min del blev det Dim sum selection, måste säga bland det bästa jag har ätit på flyg.

45851547-2BE0-4096-90A4-F44C42748103.jpeg


Denna servering tog längre tid än förra flighten, kändes inte inte seg på nå’t sätt. Var rätt skönt att sova middag efter frukost :rolleyes:

SNACKS (upon request)
^ Grilled Australien grain fed beef burger, Swiss cheese and fries
^ Afternoon Tea Set; Scone, clotted cream and strawberry preserves, assorted savouuries and sweets
^ Shui gow in noddle soup
^ Mövenpick icecream

Har sett den grillade beefburgern lite för många gånger på menyn, men har inte prövat, mest för att de flesta andra flighterna har varit nattetid. Frågade dock när lunchserveringen påbörjas, blir 2,5 timmar före landning. Blev provning ;) mellan måltiderna. Värdinnan sa att jag påbörjar nu och det kommer att ta 45-50 min, det var det värt att vänta. Inte riktigt lika god som på BA First Galleries men nästan tom friesen var goda. Bad om att få en Betsy Beer igen, men fanns inte på denna flight.
AF0B2DB1-CF55-4A9B-B7AF-B2C38E173F1B.jpeg


Dagens lunch
FOR STARTERS
^ Antipasti of Parma ham, salami, bocconcini and baked vegetables
^ Mixed salad with Kalamata olives and tomatoes, balsamic vinegar

FOLLOWED BY
^ Stir fried halibut, sa cha sauce, choy sum, carrot and steamed jasminerice
^ Grilled lamb rack, shimeji mushroom, tomato, carrot spinach risotto and brown sause
^ Roasted chicken breast, carrot, turnip, parsnip, creamy Parmesan polenta and port wine sauce
^ Truffle tagliolini, porcini and forest mushroom sause

CHEESE AND FRUITS
^ Camembert, Steinerberger, Shropshire Blue, Crackers, apple and rosemary paste
^ Seasonal fresh fruits

AND TO FINISH
^ Rhubarb strawberry crumble
^ Chocolate brownies with yuzu cream cheese

and pralines and coffee (or Tea)


För min del blev det Stir fried halibut och ris, mycket gott, Cathay riset är ruskigt gott och givetvis vitlöksbröd, men först varma nötter och en Cloud Nine
DE285D47-5FAF-43EB-B96E-858C006940AB.jpeg


2519C58E-2314-496E-866D-2904B6C378F4.jpeg


A16EDBC7-93AB-47F8-91E4-3C1FC9B4A402.jpeg


Sätesgrannen tog pastan, mycket god den också.
031B3680-2833-4A42-BAF3-5A95EF8D1F14.jpeg


Ostbrickan, som var helt rätt tempad med lite dessertvin (Chateau De Levant Sauternes 2016) intogs någonstans mellan Gotlands södra spets och Öresund. Denna osten var kanongod.
EBB6F7B0-0A58-43FD-8D86-B89E46FAD183.jpeg


Återigen uppmärksammade vid flera tillfällen och vid matservering tilltalad med namn. Väldigt behaglig flygning. Bra uppmärksamhet mellan måltiderna, då crew’n har sin viloperiod, även om de inte var ute i kabinen lika ofta. Tog knappt en minut efter man har tryckt på knappen.

Som jag skrev i början om känslan av utrymmet, så sitter den kvar. Nerfällt säte känns längre och inte lika smalt samt att sätet är något mjukare att sitta/sova i. Slog mig att längden på sätet kanske beror på att det är första raden, de andra rader har en något annorlunda utformning. Tycker också att det är betydligt lättare att använda StudioCX här, kan dock vara att man är ner bekant med handkontrollen.

På CX longhaul tycker jag B777-300ER vinner något över A350-900. Crew mässigt är det lika, de vet hur man ska ta hand om pax :) Man ska heller inte klaga på att de är snåla med vin, glasen blir väl uppfyllda. Detsamma med en GT jag drack, mycke’ gin var det....

Nu kommer jag att sakna Cathay till nästa flygning med dem, finns inget sånt bokat just nu.

Strax dax att landa på Heathrow, T3, och flytta sig till T5an för sista flygningen till Göteborg ikväll. Blir ingen airside transfer, ska skönt att komma ut och andas ”riktig” luft. Sen blir det en stund i BA First Galleries innan boarding.
 

Peter65

Medlem
Det blev en lite seg vistelse i loungen, det var mycket folk och ont om möjlighet att ladda mobilen. Vi hamnade i soffan i Champagne rummet inte alls så sovbar som en fåtölj, men dock nära skumpan :rolleyes:

London Heathrow - Göteborg
BA 802 A319-100 (G-EUPE)
19.15 - 22.10
01A+02C


Hur tänkte egentligen BA när de införde den lägsta klassen, alltså där man bara har med sig handbagage? Rätta mig om jag har fel, men BA har väl inga 8-10 kg på handbagage. Det är inte första gången, och förmodligen inte sista gången, de ropar ut i gaten att ”it’s a full flight” och ni som vill kan checka in erat handbagage gratis samt att ni får boarda först. Vidare säger dom att risken är att det blir en ”tvungen incheckning” i bryggan. Antingen sätter man in ett större plan, tar bort den biljetten eller kolla hur många handbagage som man har. Idag såg jag vanlig kabinväska som såg tung ut + 2 stora inköpspåsar + en halvstor handväska samt en tjock dunjacka.
All den proceduren vid gaten tar ju tid, förvisso blev vi försenade, men det ser ut som vi landar i tid. Vet att detta har en annan träd här, men var tvungen att gnälla av mig lite o_O

Cabincrew gör ju allt de kan för att stuva in saker både här och där så de behöver ha en cred.

Som sagt planet är smockfullt förutom 3 platser i Club som för dagen är 4 rader.

Vet faktiskt inte om det var varm mat för de som ville, tror dock inte det, jag tog en liten kycklingsallad, det är väl det som magen fixar efter att sunnit flygplansstol i 22-24 timmar. Däremot funkar skumpa lite till. Blev också tilltalade med namn vid serveringen ;)
9F43E6D2-6775-495B-863C-7D4772F27C40.jpeg


Tack och hej BA för denna gång.
F6644174-D98D-4A5C-93CF-B6D35E47FA99.jpeg


Det nästa sista nu är att se hur bagaget kommer ut, på taggarna står det PRIO, i svart, dock inga extra taggar. Blir det bland de första? Hur lång tid tar det på Landvetter (brukar ju ta en j...a tid)?
Står taxin och väntar? Vet att jag bokade (på nätet) innan vi åkte, men hittar inte bekräftelsen i mailkorgen.

Ovanstående är skrivet på planet till GOT och nedan kommer svaren dagen efter vi kom hem.

Vill också passa på att tacka er som har gillat, skrivit inlägg och tipsat om olika saker. :):cool::)


Som jag skrev tidigare finns ingen mer resa uppbokad, mer än att det finns reserverad semester runt påsk. Hoppas på att BA kommer ut en rea skapligt snart, då blir det nog västerut, men vi får se o_O

Det blev en snöig och skakig landning på Landvetter igår. Var så där roligt att se snön :confused: och vägen hem var halkig sa taxichauffören och det syntes.
8C96BC7A-221F-456B-BE46-80754F7725E8.jpeg


Är som det är på Landvetter tog väl runt 15 min innan bandet började gå och våra väskor var inte först utan nånstans i mitten.

Blir en god fika, utan ”fikafika” i eftermiddag :D
25E7C888-373E-44C3-B674-C9222A3BF300.jpeg


Ha det gott /PoM
 
Toppen