Senaste nytt

Finnair avslöjar sin nya affärsklasskabin med nordiskt tema

BusinessClass

Redaktör
Finnair uppdaterar sin affärsklass produkt med ett stilfullt "nordiskt" tema och nytt servicekoncept från och med februari 2018. Uppgraderingen kommer att omfatta designelement från Marimekko som speglar flygbolagets nordiska rötter samt ett nytt servicekoncept som ger Finnair Business Class-passagerare ett bredare utbud av mat och vinalternativ, som kommer att finnas tillgängliga på begäran eller vid…
 

Jönsson

Medlem
Det är nog bara jag som är allergisk mot denna ljusgrå plast. Får mig att tänka på hamla PC-datorer, IBM tangentbord, sjukhusmiljö eller inredning i billiga 90-talsbilar. Ingen som helst stil eller klass i mina ögon. :(
 
Vad jag kan se så har stolarna armstöd.
 

Attachments

  • AAFEEF4F-5954-488A-A3FB-D5A13BBA335C.png
    AAFEEF4F-5954-488A-A3FB-D5A13BBA335C.png
    150,7 KB · Visningar: 239

AABack2ARN

Medlem
Den lilla triangeln bredvid armstödet på bilden ovan är dessutom ett förvarningsfack för exempelvis tidningar under start och landning (då dessa inte får ligga framme enligt Finnair). Troligtvis "livsfarligt" att nyttja det för något som inte kan vara kvar ombord på flyget efter att man lämnar det då risken att glömma något i den lilla lådan känns stor.. Armstödet skall för övrigt vara nedfällt under start och landning.
 

JonW

Medlem
Vad jag kan se så har stolarna armstöd.
Visst, men det är ju en fördel om armstöden dessutom finns ungefär där armarna finns.
T o m på bilden kan man se att så inte är fallet...

F ö vet jag inte vilken gång i ordningen det nu är som AY "inför" nordisk (plast)design och nytt servicekoncept....
 
Last edited:
Toppen