Senaste nytt

JFK terminal 7 och lounger

lilydock

Medlem
Någon som vet om man på JFK kan få access till lounger på andra terminaler om man har avgång från T7?

Söker helst en lounge som ger access med PP eller Amex Platinum. Dominerar BA hela T7?
 

AABack2ARN

Medlem
Jag är ganska säker på att svaret är nej på den första frågan.

Har anlänt till T7 med BA001 (som "inrikespassagerare") och försökt ta mig till T8 utan att behöva passera en ny säkerhetskontroll. Det gick inte. Och du kommer inte genom säkerhetskontrollen i någon annan terminal om du har ett boardingkort från T7.

När United fortfarande flög från T7 hade de väl någon lounge där? Vem har tagit över den och kan den i så fall ge access med PP eller Amex?
 

agehall

Medlem
BA har tre lounger i T7 men det finns väl en till om man går till vänster när man kommer upp för den lilla trappan mot Galleries Club/First? Kommer dock inte ihåg vem som driver den och jag vet inte vad som krävs för att komma in.

Jag har väldigt svårt att tro att de skulle släppa in dig i fel terminal så du kommer åt lounger och dessutom måste du ju gå rätt tidigt för att hinna till T7 i tid så nyttan med det är tveksamt.
 

lilydock

Medlem
Tack för info!

Jag lyckas enbart hitta de tre BA-loungerna. Oh well, får väl stanna en stund extra inne i byn den här gången...
 
Toppen