Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite genom aktieköp

Smuffe

Medlem
Om du har mindre än 50.000sek hos Avanza så kan du handla utan courtage

Jag var en gymnasievalp när jag på skoj lekte med aktier på låtsas när de hade gratiskonto för att lära sig hur aktier fungerade.
Men det är ett stabilt företag så tack, det du skrev bekräftar och hjälper mig på traven nu när jag kikar på investeringar som jag kanske inte tjänar så mycket på men som ger mig möjligheter likt jakten på toppnivån hos flygbolag.
Jag har ju Miles & Smiles Elite+ till november 2019 och med Gold Elite hos Rezidor blir ju spontana resor roligare ;) och kan jag investera ett par 1000 här och där hos exempelvis Rezidor samt tjäna ett par kronor på SAS-aktien ( och EuroBonus aktien om något år när Rickard annonserar om det såsom han antydde i DN igår) så why not. :)

Välj courtageklass Start och köp aktierna via ett ISK-konto så är du done!

Du är grym för en rookie som mig. Tack! :)
 

Tonton

Medlem
Jag var en gymnasievalp när jag på skoj lekte med aktier på låtsas när de hade gratiskonto för att lära sig hur aktier fungerade.
Men det är ett stabilt företag så tack, det du skrev bekräftar och hjälper mig på traven nu när jag kikar på investeringar som jag kanske inte tjänar så mycket på men som ger mig möjligheter likt jakten på toppnivån hos flygbolag.
Jag har ju Miles & Smiles Elite+ till november 2019 och med Gold Elite hos Rezidor blir ju spontana resor roligare ;) och kan jag investera ett par 1000 här och där hos exempelvis Rezidor samt tjäna ett par kronor på SAS-aktien ( och EuroBonus aktien om något år när Rickard annonserar om det såsom han antydde i DN igår) så why not. :)



Du är grym för en rookie som mig. Tack! :)

Det är ju inte för intet som Gordon Gekko pryder @MrDollars profilbild;)
 

flonken

Medlem
Får man ett års status från dagen man ansökte eller hur fungerar det?
Jag har CCG som utgår 28feb 2018. Kommer inte återkvalificera på stays, så tänkte köpa aktier för att behålla kortet.
 

FF#1

Medlem
Får man ett års status från dagen man ansökte eller hur fungerar det?
Jag har CCG som utgår 28feb 2018. Kommer inte återkvalificera på stays, så tänkte köpa aktier för att behålla kortet.

Du om du kör aktietricket nu så får du status till 28feb 2019

Club Carlson är alltid helår och två månader grace
 

Nemo

Medlem
Välj courtageklass Start och köp aktierna via ett ISK-konto så är du done!
Ska man bara köpa 200 st Rezidor, ta screenshot, maila clubcarlson och sedan sälja alla aktier någon dag senare så är det bättre att ha ett vanligt aktiekonto på Avanza. Detta under förutsättning att aktiekursen ej har rört sig eller sjunker. När du sätter in pengar på ISK utlöser det nämligen beskattningsskyldighet oavsett om du inte gör någon vinst, gör förlust (eller vinst).
 

MrDollar

Medlem
Sant. Ska man köpa aktierna och bara låta dom ligga och skvalpa så kan man köra vanligt aktiekonto. Dock kan det bli dyrare när/om man ska sälja dom om de har gått upp mycket i värde.

Får man däremot blodad tand och vill börja handla med aktier lite mer seriöst skulle jag rekommendera ett ISK konto.

Men om man enbart ska köpa 200 Rezidor aktier för att få status så följ @Nemo s råd!

Ska man bara köpa 200 st Rezidor, ta screenshot, maila clubcarlson och sedan sälja alla aktier någon dag senare så är det bättre att ha ett vanligt aktiekonto på Avanza. Detta under förutsättning att aktiekursen ej har rört sig eller sjunker. När du sätter in pengar på ISK utlöser det nämligen beskattningsskyldighet oavsett om du inte gör någon vinst, gör förlust (eller vinst).
 

Alf

Medlem
Välj courtageklass Start och köp aktierna via ett ISK-konto så är du done!

ISK konto i all ära, det gäller ju då att göra bra aktieköp. Hade jag inte haft mina Rezidor på ett ISK konto hade jag i varje fall kunnat kvitta min förlust på 2500 kr mot någon vinst. Nu får jag ju hoppas på att aktien går upp 32% så det blir plus minus noll. Nu skyller jag inte på ISK kontot uan snarare är det jag som är en dålig investerare.
 
Toppen