Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

pswe

Medlem
Detsamma gäller Santanders Mitt kort + där självriskeliminering för hyrbil ingår:

"
Självriskeliminering hyrbil

När du hyr bil, vespa eller moped utomlands eller i Sverige
ersätter försäkringen upp till 15 000 SEK för självrisk eller
reparationskostnader, om det skulle bli en skada på fordonet som
du hyr.

När du hyr bil, vespa eller moped utomlands eller i Sverige ersätter försäkringen upp till 15 000 SEK för självrisk eller reparationskostnader, om det skulle bli en skada på fordonet som du hyr. Självriskelimineringen ingår i Reseförsäkringen."

och om man läser det finstilta;

"
Självriskeliminering hyrbil

Inträffar under resa en ersättningsbar skada på den hyrbil eller hyrd vespa/moped (högst 100 cc) som du hyrt på resmålet av auktoriserad uthyrningsfirma, lämnas ersättning för självrisken eller reparationskostnaden med upp till 15 000 kr. Detta gäller om du i samband med hyran tecknat tillräckligt försäkringsskydd.

Skyddet gäller också om fordonshyran betalas på resmålet till 100 % med kortet. Resan behöver då inte vara betald med kortet."


Ursäktar om detta blir off topic, men tyckte att det kunde vara värt att lyfta fram. Dock avstår men ju lite poäng när man betalar med Santander istället för Amex eller liknande, men det kan det ju vara värt för att kunna sova gott om natten. Nyckelordet ovan är ju "tillräckligt försäkringsskydd" i sista stycket, om det räcker med den som ingår vid hyran eller om det är ytterligare försäkringar som måste tecknas. Har för mig att det finns en separat tråd om detta.
Värt att notera är att ovanstående gäller då reseförsäkringen i sig är aktiverad, det gör att hyra på hemorten ej blir täckt.
 

Xilan

Medlem
Är det någon som fortfarande har kvar BA Visa från Entercard?
Där verkar självriskeliminering ingå upp till 15 000:-

---------

Självriskeliminering för hyrbil utomlands och i Sverige


Det här ersätter försäkringen
Om du hyr t.ex. bil, moped eller vespa* inrikes eller utrikes och fordonet blir skadat eller stulet kan du få ersättning för reparationskostnaden eller självrisken upp till maxbeloppet.

Högsta ersättningsbelopp
15 000 SEK/skada.

Tänk på att

  • För att försäkringen ska vara giltig måste fordonshyran vara betald i samband med resa till mer än 50% med kortet eller vara betald till 100% med kortet på resmålet.
  • Du måste kunna uppvisa ett originalkvitto för att få ersättning.
  • Du måste ha tecknat en försäkring för fordonet i samband med att du hyr det.
 

jumbooze

Medlem
Mybonus kör 8% på avisbokningar plus buddykickback om man värvar och sen bokar via syskon eller sambos konto
Blir en del om man går all in på den här.
 

trollet

Medlem
OK nu provade jag.. och då dyker frågan upp: hur ser man att det funkat via avisworld sidan, dvs var ser man att tracking fungerat..? Det enda jag får är en avis bekräftelse. Ingen info i Mybonus ..
 

jumbooze

Medlem
OK nu provade jag.. och då dyker frågan upp: hur ser man att det funkat via avisworld sidan, dvs var ser man att tracking fungerat..? Det enda jag får är en avis bekräftelse. Ingen info i Mybonus ..
Det tar ett litet tag men sen om det funkat så dyker den upp, du kan även tömma cookies och börja om med bokningen genom att först söka via mybonus och sen fullfölja bokningen via avisworld sidan
 
Toppen