Senaste nytt

Stockholm - Aruba, Lufthansa First (award)

hg1980

Medlem
Då blev det en award resa till Rio, 23 jan-5feb med Lufthansa business! Dessvärre verkar first vara helt kört.

Fra-Gig är med 777an (LH500), vill man sitta i business på upper deck eller där nere?
Boeing 777 har bara en våning. Om det är en felskrivning och LH500 flygs med en 747, så föredrar jag upper deck, även om förvaringen ovanför sätet är ganska trång.
 

Johan Gott

Medlem
Då blev det en award resa till Rio, 23 jan-5feb med Lufthansa business! Dessvärre verkar first vara helt kört.

FRA-GIG körs med en 747-400 utan First nu sedan någon månad tillbaka. Det kan vara så att de byter tillbaka till en 747-8 igen till sommaren men det vet nog andra mer om här på forumet...
 
Last edited:
FRA-GIG körs med en 747-400 utan First nu sedan någon månad tillbaka. Det kan vara så att de byter tillbaka till en 747-8 igen till sommaren men det vet nog andra mer om här på forumet...

Nej precis, upptäckte det nu.. Hur "vet" man vilka sträckor de kör sin 747-8? Enligt hemsidan ska den trafikera samma sträcka.
 

Johan Gott

Medlem
Hur "vet" man vilka sträckor de kör sin 747-8? Enligt hemsidan ska den trafikera samma sträcka.


@Dr. Miles har gjort ett grymt arbete med denna tråd. Den kan vara väldigt användbar:

Sammanställning av Star Alliance flyglinjer med First class kabin (utrikes) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Sedan tror jag många använder:

Routesonline – Routes aviation conference, events, networking | aviation news | airport and airline profiles

Men jag har inte riktigt kommit igång med den siten.

Jag brukar "låtsasboka" resor på Lufthansas hemsida för att kolla vilka plan som används på ett specifikt datum. Nackdelen med det är ju förstås att man bara får fram vad som gäller ett datum i taget...
 
Pga missen med planet till Rio så blev det en snabb vändning - first med 747-8 till Sao Paolo den 24e, några nätter där sedan vidare till Trancoso/Port Seguro och avslutar med ett par nätter i Rio innan business hem :)
 
Toppen