Senaste nytt

squeezen

Medlem
Lånar tråden då heading är öppen, så taggarna är iofs fel.

På Arlanda, vilken lounge är bäst om man har;
Ankommande med SAS fr CPH, avgående med SAS till HongKong.
Båda i Plus, EBD, och prio pass?

Som jag förstår både ankommer och avgår jag i T5.
SAS- Loungerna bespottas rätt friskt vad jag ser på forumet.
Reser uteslutande fr CPH och detta blir flrsta transit och första besök på läääänge i hufvudstads flygplatsen... drömmen hade ju varit testa pontus men har inte access, kan ju klart hoppas på gästning.
 

Canadien

Medlem
Lånar tråden då heading är öppen, så taggarna är iofs fel.

På Arlanda, vilken lounge är bäst om man har;
Ankommande med SAS fr CPH, avgående med SAS till HongKong.
Båda i Plus, EBD, och prio pass?

Som jag förstår både ankommer och avgår jag i T5.
SAS- Loungerna bespottas rätt friskt vad jag ser på forumet.
Reser uteslutande fr CPH och detta blir flrsta transit och första besök på läääänge i hufvudstads flygplatsen... drömmen hade ju varit testa pontus men har inte access, kan ju klart hoppas på gästning.

Ja, T5 bägge håll. SAS Gold lounge T5 är det ni kommer in på och den är trevligare än i Köpenhamn tycker jag. Ni har också access till SAS Business lounge men den är lite enklare.

Prio passet ger access till Stockholm Airport Lounge i F-piren där Hongkongkärran avgår, men den tycker jag är tristare än SAS Gold, fördel dock att den ligger på andra sidan passkontrollen så man kan gå direkt till gate utan dröjsmål därifrån.
 
Ja, T5 bägge håll. SAS Gold lounge T5 är det ni kommer in på och den är trevligare än i Köpenhamn tycker jag. Ni har också access till SAS Business lounge men den är lite enklare.

Prio passet ger access till Stockholm Airport Lounge i F-piren där Hongkongkärran avgår, men den tycker jag är tristare än SAS Gold, fördel dock att den ligger på andra sidan passkontrollen så man kan gå direkt till gate utan dröjsmål därifrån.
Håller med, beroende på hur länge du har på Arlanda är väl det rimliga att börja på T5 Gold och sedan ett tag innan boarding gå igenom passkontrollen och landa i pp-loungen. Kan bli onödigt stressigt annars då det kan vara rejäla passköer.
 
Toppen