Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Canadien

Medlem
Tack @Jakob Österberg för den info, hade helt missat att man kunde registrera sig på den sidan. Och självklart stort tack till @LSH som byggt sidan:)

Som du kan se i list-vyn

SAS business award availability - Travelhacks

Så är det väldigt snålt med platser i Business till Miami. En stol i November på kärran från Arlanda. Ett par fler från Köpenhamn och Oslo. Mycket lättare att hitta med andra Star Alliancebolag men då kostar det lite fler poäng och ett par tusen SEK mer i skatter.
 

Niclas_111

Ny medlem
Tack för snabba svar. Verkligen bra med den där länken, ohållbart att man går in varje dag, typ i flera månaders tid för att hitta några ”nysläppta” biljetter. Har fått en hel hög med poäng pga stor spend på amex förra året och förr förra året (engångsföreteelse), så har typ 350.000 poäng. Men det verkar ju vara rikitigt svårt att göra av med poängen om man är begränsad när man kan åka och inte så flexibel med resmålen. Som sagt, ni som varit med länge, har det alltid varit så svårt att få tag på biljetter till populära resmål och relativt populära tider/dagar??? Är ju knappt lönt att gneta ihop fler poäng..
 

agehall

Medlem
Ja, tillgången har alltid varit begränsad och man måste vara lite flexibel och snabb för att få biljetterna man vill ha.
 

squeezen

Medlem
Tack för snabba svar. Verkligen bra med den där länken, ohållbart att man går in varje dag, typ i flera månaders tid för att hitta några ”nysläppta” biljetter. Har fått en hel hög med poäng pga stor spend på amex förra året och förr förra året (engångsföreteelse), så har typ 350.000 poäng. Men det verkar ju vara rikitigt svårt att göra av med poängen om man är begränsad när man kan åka och inte så flexibel med resmålen. Som sagt, ni som varit med länge, har det alltid varit så svårt att få tag på biljetter till populära resmål och relativt populära tider/dagar??? Är ju knappt lönt att gneta ihop fler poäng..
du kan ju boka med andra star alliance bolag också
 

Niclas_111

Ny medlem
Jo absolut men kollade på det förra året och då kostade det dubbelt så många poäng och ingen 50% rabatt på barn, plus att skatterna var högre, kanske råkade va så på just den resan jag kollade.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Hyveln

Medlem
Hej

Har en hemresa från LAX i business bokad på sas.se med 2-4-1 voucher senare i år. Kan jag när/om jag hittar tillgänglighet i business på utresan boka om detta själv på sas.se till en ToR? Slipper jag då ändringsavgiften på 150/pers? Eller måste jag ringa tallin för detta? Det gäller alltså SAS-flighter båda vägarna.
 

Mr Basic

Medlem
Hej

Har en hemresa från LAX i business bokad på sas.se med 2-4-1 voucher senare i år. Kan jag när/om jag hittar tillgänglighet i business på utresan boka om detta själv på sas.se till en ToR? Slipper jag då ändringsavgiften på 150/pers? Eller måste jag ringa tallin för detta? Det gäller alltså SAS-flighter båda vägarna.
Bokade du via sas.se eller Tallinn?
 
Toppen