Senaste nytt

Erfarenheter att resa med små barn?

Stefan62

Medlem
Ont i örat är ju oftast nesvär med ren tryckutjämning vilket ju knappast går att förutse i förväg. Jag förordar åksjuketabletter i dubbel dos ( inte farligt på barn över 1 år om friska, läs Fass ). Ger trötthet och god sömn.

Ja, och barn under 1 år ska ju definitivt inte flyga såvida de inte har fullt utveckalde bihålor...
 

Ubbe

Medlem
Ja, och barn under 1 år ska ju definitivt inte flyga såvida de inte har fullt utvecklade bihålor...
Nu är ju inte jag någon expert på utvecklingen av barns bihålor då de är mindre än 1 år men visst kan även spädbarn flyga. Jag ogillar barn som skriker, jag tycker inte om att barn har ont, och jag hatar att barn far illa, men jag vill inte detronisera familjer med små barn. Självklart har även de rätt att flyga och vill man ha en ostörd tillvaro i ett flygplan så gäller väl samma regler som i en spårvagn dvs öronproppar och soundreducing headphones. Ingen kund är väl mer värd än den andra eller gäller det att om den 11 månader gamla tjejen är EB-Guld så gäller andra regler?? Vad gäller då om hon är HON vid 13 månader?? Status får ju inte gå till överdrift. Har du betalat 20K för din biljett och kotten fullpris utifrån sina förutsättningar så har ni ju lika rätt till allt. Eller??
 

Stefan62

Medlem
Har du betalat 20K för din biljett och kotten fullpris utifrån sina förutsättningar så har ni ju lika rätt till allt. Eller??

Jag är säkert dum, men jag tycker faktiskt inte det!

Barnet struntar nog helt i om det är Y, C eller F - men det gör inte föräldrarna.
 
Barnet struntar nog helt i om det är Y, C eller F - men det gör inte föräldrarna.
Det stämmer. Ibland är det upplevelse, ibland - transport. :cool:
Det är olika från barn till barn, vissa tycker om att flyga och lägger märke vid minsta lilla detalj, andra struntar helt och sover under hela resan.
Jag håller med om att bara för att man har betalar mer blir man inte värd mer. Take it or leave it, ändå är man gäst av bolaget och crew oavsett i vilken klass man sitter. Jag har sett bättre behandling i ekonomi kabinen då personalen behöver inte anstränga sig för att hålla kunden glad.
Tycker nog att ni har rätt med förslag ovan: låt finnas 2 C kabiner och i den första får 18-årsgräns gälla. Även på ena toan så man behåller exclusivitet. :D
Själv tycker att 3M öronpropparna i amenity-kits är grymma, bra även med NC lurar.
 

Ubbe

Medlem
Jag är säkert dum, men jag tycker faktiskt inte det!

Barnet struntar nog helt i om det är Y, C eller F - men det gör inte föräldrarna.
Jag tycker att du har fel. Varför skulle dina biljettpengar vara mer värda än barnets? Hon kanske dessutom är HON medan du "bara" är EBG..
 

Stefan62

Medlem
Trots allt som skrivits så bottnar ju allt i att alltför många föräldrar inte har koll eller kan styra barnen - som någon skrev tidigare att många barnföräldrar inte förstått att de INTE chartrat hela flygplanet.
 

Concorde

Founding Member
Det är sant att där troligtvis sitter fler på Y-klass som skall till arbetet, men de har betalat betydligt mindre för sin biljett....
Då många företag kräver att sina anställda skall gå direkt på sitt arbete OM de skall åka C-klass. Därför tycker jag att det är fel att tilllåta spädbarn i C-klass.

Det är inte spädbarn som är problemet. Det är ca 1.5 år till 2.5 som är kan vara jobbigt. Detta p.g.a. barns utveckling.

Varför är det fel att tillåta barn i C eller F? För att du inte gillar det? Du har själv varit barn en gång. Att arbetsgivaren tvingar in er i till kontoret för att ni flyger C är inte barnets problem... Barn är en del av livet. På flyget, i affären, på tåget, hos doktorn. Din logik håller inte och är egoistisk. Vill man sitta och störa sig på det är det ett problem. Är man förberedd med noise cancelling och kan acceptera att barn ibland tyvärr hamnar på flygplan blir det ingen grej.

Snarare borde det finnas körkort för att bli förälder. Barnen är inte att skylla på, det är föräldrarna i så fall.

Vi har flygit både F och C med vår första pojke long-haul, till DXB (4 månader, i F, som en dröm) och EZE, den senare 14 timmar lång. Inga problem, han var 14 månader.
Flög i våras, nu närmare 18 månader. Katastrof. Trots, spark, vill inte sitta still etc. Inget konstigt. Det kallas utveckling. Visserligen bara 1 timmes resa, men vi väljer att låta honom stanna hemma nästa long-haul i F till NYC i Oktober. Mest för vår skull och hans, lite för övriga PAX...

Det flygbolag som förbjuder spädbarn i C och/eller F kommer tappa mycket business.
 

Concorde

Founding Member
Jag (ursäkta ordvalet) hatar barn på långresor om man hamnar i närheten, det är ett evigt skrik, gnäll och farande överallt. Och tycker det är respektlöst mot andra resenärer att dra med ungar överallt. Speciellt på långresor där det blir otroligt långtråkigt och barn kanske har lite svårare att acceptera situationen.

Hoppas flygbolagen inför en särskild "barnavdelning" längst bak i flyget i framtiden...


Jag antar att du skämtar?
 

Stefan62

Medlem
Det är inte spädbarn som är problemet. Det är ca 1.5 år till 2.5 som är kan vara jobbigt. Detta p.g.a. barns utveckling.

Varför är det fel att tillåta barn i C eller F? För att du inte gillar det? Du har själv varit barn en gång. Att arbetsgivaren tvingar in er i till kontoret för att ni flyger C är inte barnets problem... Barn är en del av livet. På flyget, i affären, på tåget, hos doktorn. Din logik håller inte och är egoistisk. Vill man sitta och störa sig på det är det ett problem. Är man förberedd med noise cancelling och kan acceptera att barn ibland tyvärr hamnar på flygplan blir det ingen grej.

Snarare borde det finnas körkort för att bli förälder. Barnen är inte att skylla på, det är föräldrarna i så fall.

Vi har flygit både F och C med vår första pojke long-haul, till DXB (4 månader, i F, som en dröm) och EZE, den senare 14 timmar lång. Inga problem, han var 14 månader.
Flög i våras, nu närmare 18 månader. Katastrof. Trots, spark, vill inte sitta still etc. Inget konstigt. Det kallas utveckling. Visserligen bara 1 timmes resa, men vi väljer att låta honom stanna hemma nästa long-haul i F till NYC i Oktober. Mest för vår skull och hans, lite för övriga PAX...

Det flygbolag som förbjuder spädbarn i C och/eller F kommer tappa mycket business.

Håller helt med Dig om att det inte är barnet/barnen det hänger på - utan helt och hållet föräldrarna!
 
Toppen