Senaste nytt

Agoda - Skojarsite

Valley

Medlem
Jagade runt efter pris för Hotel Bayerpost, Munchen och hamnade bl a på agoda.com
Där anser man att standardpriset för deras Luxury Room är USD 949 per natt men att man nu kan boka det för USD 413.

Seriöst, när man kan boka direkt med hotellet deras Opera Suite för genomsnittspriset USD 934 per natt.
Samma sak på en annan sida - som dessutom skröt med upp till 70% rabatt på hotellrum som bokades via dem.

Tillhör (tillhörde) inte Agoda de som man borde kunna lita på ? Och finns fler skojarsiter man skall vara försiktig med ?
 

Ubbe

Medlem
Liten kommentar i saken.
Har en vän som äger ett hotell i kambodja. Normalpriser på rum ligger på ca 30$ enligt Agoda men det går inte att hyra ett rum dyrare än 18$ på plats. Agoda erbjuder ofta rum till priset 18$ som ett erbjudande på just detta hotellet. Så, Agodas priser kan vara bättre än hemsidans men håll ögonen öppna.. Det finns ingen fri lunch...
 
De har väl också den egenheten att de inte presenterar hela priset (inklusive skatt och avgifter) förrän man redan uppgivit sitt kreditkortsnummer? Sånt tycker jag är skojeri i alla fall!
 

NyfikenGrau

Medlem
Håller med Kristofer, testade Agoda en gång för att jag hört att de hade bra priser, vips blev priset ett annat just vid betalningsmomentet.
Vill de inte visa hela priset från början ska jag inte besvära dem med min närvaro som kund.

Tacka vet jag booking.com (ett generellt tips i sammanhanget är ju att välja ut ett par hotell som verkar vara bra deals på sådana här bokningssidor, sedan går man vidare till själva hotellsidorna som oftast erbjuder samma rum ännu billigare).
 
Ibland bokar jag via Agoda och några dagar efter vistelsen brukar jag få Agoda-gift card. Dock har jag aldrig lyckats hitta något hotell där man kan betala med dessa gift cards. Har någon annan hittat ett hotell som man kan betala med dessa gift cards?
 

Mr Planning

Medlem
Bokat via Agoda en gång.

Maldiverna semestern gav 2 eller 3 (minns ej) nätter på Lebua i Bangkok med Agoda poängen, men det är kanske ett annat system numera.
 
Bokat via Agoda en gång.

Maldiverna semestern gav 2 eller 3 (minns ej) nätter på Lebua i Bangkok med Agoda poängen, men det är kanske ett annat system numera.
Ja, de har ändrat system sedan ungefär ett år tillbaka. Det gamla systemet var lätt att använda, det fanns många hotell att applicera sin intjänade kredit på.
 
De verkar ha gjort någon ändring nu, för andra gången på kort tid kunde jag använda mina intjänade presentkortspengar till att delbetala en hotellövernattning.
 
Toppen