Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Dr. Miles

Expert
Inlägg från: http://www.businessclass.se/forum/t...bonusresor-här-2017.36076/page-78#post-680402

  • Vilket bonusprogram du använder poäng ifrån: Eurobonus
  • Vilka flygbolag: SAS, Thai, Asiana
  • Vilken kabinklass: Plus C och F
  • Avreseort: Göteborg
  • Destination: Osaka (hemresa från Tokyo)
  • Enkelresa eller Tur&retur: T/R
  • Antal poäng: 95.000 per person (Amex 2-4-1)
  • Skatter&avgifter: 3343:- per person
  • Antal resenär: 2
  • När: Oktober 2018
  • Bokad: Dec 2017

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


CPH-ARN-MUC: SAS Plus
MUC-BKK: Thai F
BKK-KIX: Thai F
HND-ICN: Asiana C
ICN-FRA: Asiana F
FRA-ARN-GOT: SAS Plus
Bokar ev om utresan till Lufthansa F om två platser dyker upp
Hoppas att din Amex 2-4-1 voucher (som du har använt för den här bokningen) är giltig även nästa år.
Annars får du betala normal antal av poäng eller applicera en ny voucher vid ombokning.
 

RickardG

Medlem
Inlägg från: http://www.businessclass.se/forum/t...bonusresor-här-2017.36076/page-78#post-680402


Hoppas att din Amex 2-4-1 voucher (som du har använt för den här bokningen) är giltig även nästa år.
Annars får du betala normal antal av poäng eller applicera en ny voucher vid ombokning.
Jag frågade om just detta igår när jag bokade en resa genom Tallinn, d.v.s. vad händer om jag vill boka om en resa där jag använt en voucher som inte längre är giltig. Svaret blev att de inte kunde göra ändringar i en sån resa ö h t. Hon jag pratade med hävdade att det enda som var möjligt var att avboka resan och boka en ny. Har någon fått ett annat besked?
 

Canadien

Medlem
Jag frågade om just detta igår när jag bokade en resa genom Tallinn, d.v.s. vad händer om jag vill boka om en resa där jag använt en voucher som inte längre är giltig. Svaret blev att de inte kunde göra ändringar i en sån resa ö h t. Hon jag pratade med hävdade att det enda som var möjligt var att avboka resan och boka en ny. Har någon fått ett annat besked?

Det är det besked jag fått från pålitliga Kristina och även andra i Tallin. Helt rimligt eftersom giltighetstiden på vouchern gått ut. Vill man ändra så försvinner vouchern och man får betala fullpris eller applicera en ny voucher som är giltig.

Möjligen kan namnändring på rena SAS-bokningar fungera eftersom det har gått vid poängkampanjer att ändra namn efter kampanjens utgångsdatum utan att behöva betala fullpris. Är det andra Star Alliance inblandade går det aldrig att ändra namn.
 

RickardG

Medlem
Det är det besked jag fått från pålitliga Kristina och även andra i Tallin. Helt rimligt eftersom giltighetstiden på vouchern gått ut. Vill man ändra så försvinner vouchern och man får betala fullpris eller applicera en ny voucher som är giltig.

Möjligen kan namnändring på rena SAS-bokningar fungera eftersom det har gått vid poängkampanjer att ändra namn efter kampanjens utgångsdatum utan att behöva betala fullpris. Är det andra Star Alliance inblandade går det aldrig att ändra namn.
Det som var nytt för mig är att det inte går att betala fullt poängpris eller applicera en ny voucher. Det går endast att avboka.
 

Canadien

Medlem
Det som var nytt för mig är att det inte går att betala fullt poängpris eller applicera en ny voucher. Det går endast att avboka.
Det verkar underligt men kan givetvis stämma även om det känns lite stelt av dem. Jag har bytt voucher på en bokning, från en gammal till en ny, dock innan den gamla gick ut.
 

Taggen

Medlem
Den uppmärksamme noterar att jag inte kommer till EZE, det fanns inte platser men jag ville väldigt gärna testa Lufthansa First som min första First, så det blev en betald biljett GRU-EZE.

Du vet om att du kan boka award platser separat med TK mellan GRU och EZE men det kanske inte passade din tidtabell eller så hittade du kanske inga platser.
 

tomle

Medlem
Du vet om att du kan boka award platser separat med TK mellan GRU och EZE men det kanske inte passade din tidtabell eller så hittade du kanske inga platser.
Tack, det fanns platser men Tallinn var väldigt hårda på 8 segment och med TK mellan GRU och EZE så hade det blivit 9 segment.
Det jag syftade på, aningen otydligt, var att det inte fanns platser med LH FRA-EZE direkt.
 

mischadee

Medlem
Kanske inte borde posta detta här men kör ändå. Många här kommer säkert tro att jag inte är riktigt funtad men men, gjort är gjort.

Hade denna härliga bokning:
ARN-FRA LH Business
FRA-HND ANA First
HND-BKK Thai First
//Destination//
BKK-ICN Thai First
ICN-LAX Asiana First
LAX-ARN SAS Business

Dock så hade jag alltid som ambition att flyga Lufthansa First så ville byta. Alla dagar har det funnits tillgänglighet men just den dagen jag vill åka, onsdag om två veckor är det 7 bokade säten av 8 möjliga. En omöjlighet med andra ord. Dock fanns det god tillgänglighet på tisdag om två veckor så gjorde kanske den ödesdigra förändringen till följande eftersom jag har lovat hemmavid att inte vara borta mer än åtta dagar:

ARN-FRA LH Business
FRA-HND LH First med drygt 8 timmar i First Terminal
23 timmar i Tokyo
NRT-BKK Thai Business (United listar A350-900 men alla andra siter 777-300ER????)
En extra dag på destinationen vilket inte är fel.
BKK-ICN Thai First
ICN-FRA Asiana First
FRA-ARN SAS Plus

Finns det andra som skulle gjort som jag eller är jag helt pantad som slängt bort en jorden runt resa? ;)
 
Toppen