Senaste nytt

ExpertFlyer for dummies

palmen

Moderator
Nån med pro version som kan rådgöra om det är värt det i min situation.
Just nu i princip bara på jakt efter att bevaka säte på en hemresa från Asien, plats fanns i förrgår men när jag kikar idag är det borta.
Så 1, jag skulle vilja kika hur det ser ut i kabinen (first class på Thai).
2. Lägga bevakning på om ny platser kommer upp via BKK till LHR (första hands val) eller CDG (Andra hands val).

Hade legat på latsidan med att föra över poäng från frugan och när jag väl tog mig tid igårkväll var såklart platsen borta (på united).

Tacksam för input.
Expertflyer är alltid bra att ha tillgång till. Om du vill ha bevakning så måste du köpa prenumerationen för det.
Använder det inte direkt frekvent men underlättar en hel del när man letar upp saker och ting och behöver titta olika saker.
 

squeezen

Medlem
Signade up och efter två dagar så kom en alert på 2 tillgängliga platser.
Går direkt in på United (och Expertflyer) medan jag nu är i tele kö med Talinn och ser inte platserna på denna flight varken på united eller expertflyer
Är detta vanligt? När jag kollar availability i expertflyer ser det exakt likadant ut som för 3 dagar sedan...

Nu köat i en kvart till Talinn så kommer försöka be dem boka i vilket fall och får annars säkra upp med 747 Thai via Munchen temporärt.
 

Senator

Moderator
Signade up och efter två dagar så kom en alert på 2 tillgängliga platser.
Går direkt in på United (och Expertflyer) medan jag nu är i tele kö med Talinn och ser inte platserna på denna flight varken på united eller expertflyer
Är detta vanligt? När jag kollar availability i expertflyer ser det exakt likadant ut som för 3 dagar sedan...

Nu köat i en kvart till Talinn så kommer försöka be dem boka i vilket fall och får annars säkra upp med 747 Thai via Munchen temporärt.

Är det Lufthansa vi talar om? I så fall kan det vara Married Segments
 

squeezen

Medlem
@agehall
Nej de står exakt som för två dagar sedan (innan alert)
Nu är jag ju ingen expert på detta (perfekt tråden heter "for dummies"

Steg 1, det mail jag fick idag:
Skärmavbild 2017-12-28 kl. 16.30.19.png


Flight availability, samma som för två dygn sedan som sagt:
Skärmavbild 2017-12-28 kl. 16.29.04.png



Seat map på First class, ser likadant ut som för två dagar sedan också:
Skärmavbild 2017-12-28 kl. 16.28.27.png


När jag söker award availability:
Skärmavbild 2017-12-28 kl. 16.28.11.png


Och Kristina kunde inte heller boka dem... så ligger nu en bokning via Munchen temporärt så att iaf jag har en komplett resa tills vidare.
 

Canadien

Medlem
@agehall
Nej de står exakt som för två dagar sedan (innan alert)
Nu är jag ju ingen expert på detta (perfekt tråden heter "for dummies"

Steg 1, det mail jag fick idag:
Visa bifogad bild 70556

Flight availability, samma som för två dygn sedan som sagt:
Visa bifogad bild 70557


Seat map på First class, ser likadant ut som för två dagar sedan också:
Visa bifogad bild 70558

När jag söker award availability:
Visa bifogad bild 70559

Och Kristina kunde inte heller boka dem... så ligger nu en bokning via Munchen temporärt så att iaf jag har en komplett resa tills vidare.

De kan ju ha gått åt snabbt, eller dragits tillbaka av Thai. Det omvända kan gälla också, att platserna syns på EF och United, men att de just blivit tagna så att Tallinn inte ser dem. Hände mig i förrgår, dock rättades United och EF efter några timmar till att visa noll lediga awards.
 

squeezen

Medlem
De kan ju ha gått åt snabbt, eller dragits tillbaka av Thai. Det omvända kan gälla också, att platserna syns på EF och United, men att de just blivit tagna så att Tallinn inte ser dem. Hände mig i förrgår, dock rättades United och EF efter några timmar till att visa noll lediga awards.
Det konstiga är att availability i övrigt ser identisk ut... likadant nu som innan mailet...
 
Toppen