Om du får F69 imorgon så bry dig inte om dom ändrar till boarding tidigt. Idag så var status boarding minst 75 minuter innan avgång (för att folk skulle röra sig mot gaten när jag frågade dem) och final call ca 15 min innan boarding påbörjades.Det skall bli intressant att jämföra dem imorgon (B787 vs A350).
Visa bifogad bild 70384
Alltid samma visa i CPH med, skickar ut status på skyltar och i app och sms om boarding open. Vilket i själva verket bara är att de vill få folk genom passkontroll.Om du får F69 imorgon så bry dig inte om dom ändrar till boarding tidigt. Idag så var status boarding minst 75 minuter innan avgång (för att folk skulle röra sig mot gaten när jag frågade dem) och final call ca 15 min innan boarding påbörjades.
Har arbetat på handling bolag för Qatar och det var otroligt svårt att få en del passagerare att komma i tid till gaten (med alla problem som då uppstår). Sen är det väl så för alla flygbolag med stora plan som tar många passagerare.Alltid samma visa i CPH med, skickar ut status på skyltar och i app och sms om boarding open. Vilket i själva verket bara är att de vill få folk genom passkontroll.
Fast ofta börjar de inte boarda utan bara annonserar ”boarding” för att få folk till gate. Sen är man stående där i gaten i 20-30min istället för att va i loungen.I ärlighetens namn har jag inget emot att de börjar boarding i god tid. Det innebär en lugnare boardingprocess, tid att njuta av god skumpa ombord och att planen med väldigt stor sannolikhet går i tid.
A380 är trevligast alla dagar i veckan även om kabinen är stor. Baren är helt suverän!Jag tycker att 787:an är bättre då det är färre stolar och därmed mer intim. Plus färre business säten brukar ge bättre service.
Det är ju det som jag gillat med dem. Vet inte om jag skulle gilla deras A380 om jag inte flög First förstås.