Senaste nytt

Qatar Airways sätter in Airbus A350 till Arlanda

Ricci

Medlem
Det skall bli intressant att jämföra dem imorgon (B787 vs A350).
upload_2017-12-22_15-54-30.png
 

squeezen

Medlem
Om du får F69 imorgon så bry dig inte om dom ändrar till boarding tidigt. Idag så var status boarding minst 75 minuter innan avgång (för att folk skulle röra sig mot gaten när jag frågade dem) och final call ca 15 min innan boarding påbörjades.
Alltid samma visa i CPH med, skickar ut status på skyltar och i app och sms om boarding open. Vilket i själva verket bara är att de vill få folk genom passkontroll.
 

Von Wiffen

Medlem
Alltid samma visa i CPH med, skickar ut status på skyltar och i app och sms om boarding open. Vilket i själva verket bara är att de vill få folk genom passkontroll.
Har arbetat på handling bolag för Qatar och det var otroligt svårt att få en del passagerare att komma i tid till gaten (med alla problem som då uppstår). Sen är det väl så för alla flygbolag med stora plan som tar många passagerare.
 

Ricci

Medlem
Med tanke på att det är en B787 så borde boardingen inte börja före 60min och inte före 50 min mening.
MEN OM de vill börja servera god skumpa så kan jan nog vara på plats 120min innan :p.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

doc

Medlem
I ärlighetens namn har jag inget emot att de börjar boarding i god tid. Det innebär en lugnare boardingprocess, tid att njuta av god skumpa ombord och att planen med väldigt stor sannolikhet går i tid.
 

squeezen

Medlem
I ärlighetens namn har jag inget emot att de börjar boarding i god tid. Det innebär en lugnare boardingprocess, tid att njuta av god skumpa ombord och att planen med väldigt stor sannolikhet går i tid.
Fast ofta börjar de inte boarda utan bara annonserar ”boarding” för att få folk till gate. Sen är man stående där i gaten i 20-30min istället för att va i loungen.
Med tanke på hur värdelös aspire loungen är i CPH så brukar jag gå till gate och hoppas på boarding för att få bättre fika i ”hemmet” kommande timmar men blir ofta stående som sagt.
 
  • Gilla
Reactions: doc

Ricci

Medlem
Jag kom för någon timme sedan till SIN och har nu testat deras B787 (plats 3K och A350 (som var 2mån gammalt) (plats 7K)
Gällande stolen var den i princip samma config dock möjligtvis var mitt bord något mindre på A350 men det kan också påverkat med just placeringen på 7K.
Den enda stora skillnaden är att A350 känns och är rymligare och att bardelen är större.
Dock gillar jag inte så öppen kabin då det inte finns så mycket att fånga upp (o)ljud.
 

squeezen

Medlem
Ja, om den är ett alternativ är den bättre.
Men nu var det väl fråga om att A350 satts in för en B787 fr Arlanda.

Dessvärre inte A380 på tapeten då.
 
Toppen