Senaste nytt

Nu går det att uppgradera en resebyråbokning med Avios

EricT

Medlem
Jag tycker det är dåligt.... Kommer bli ännu färre stolar kvar såklart.

Vet Concorde om de funderar på att även utöka antalet uppgraderingsbara stolar?
 

henrik l

Medlem
Lite sen är du, men det gör inget :)
Det är både bra och dåligt för övrigt.

Har inte fått nyheten via mail trots att jag är BAEC-gold. Bra eller dåligt? Beror ju på hur många platser som dom släpper. Tror inte att det blir färre platser, men det blif värre slagsmål om dem:D Om det inte är ett gäng klåpare som har designat deras system borde dom har bra koll på om dom kan släppa extraplatser, respektive när det ska hålla hårti platserna och överboka så man kan få en oup:D
 

erhel

Medlem
Det slår mig nu när jag tänker efter att det kanske inte är lysande att fler kan ta platserna, för det känns väl långt ifrån säkert att det blir fler platser tillgängliga. Jag tänkte kortsiktigt då jag från och till reser på TA-bokade biljetter genom tjänsten och gärna vill kunna uppgradera dem. Hmm...
 

Concorde

Founding Member
Det är inte så enkelt som man kan tro. Visst, det blir fler individer som försöker få tag på CW säten.
Man måste även titta på vilka som vill uppgradera och hur dom bokar sina resor.

På senare år öppnas som regel reward stolar upp någon vecka eller veckan innan avrese datum, framför allt till populära destinationer (glöm att hitta CW till CPT, MRU, BKK, MIA, SYD med god framförhållning). Jag ser detta ofta. T.om. NYC som alltid varit enkelt att redeema på har varit trögt i förväg sista året. För semester resenären har det alltså ingen betydelse eftersom flexibiliteten inte finns. Man köper sina reward seats långt i förväg. Det finns dom som har is i magen och köper WT+ och sen hoppas på att CW skall öppnas upp, längre fram. Men det är inte normen.

Sen har vi de som reser i tjänsten. Det är blandat hur långt i förväg biljetterna bokas, men som regel inom en månad eller ett par veckor. Dom kommer kika om det öppnas reward seats dagligen, och slå till när det finns läge. Jag skulle dock inte tro att det betyder slutet för övriga på något sätt.
 
Toppen