Senaste nytt

Hyrbilar i USA: Stater med kostnadsfri envägshyra

erc

Medlem
Jag har vid flera tillfällen noterat att det tycks vara kostnadsfritt med envägshyror mellan staterna CA, NV och AZ men blir lite fundersam då jag också hittar orter i dessa stater där det ändå tycks tillkomma. Eftersom kostnaden för envägshyra betalas på plats vill man gärna vara så säker som möjligt.

Är på jakt efter källor där det tydligt framgår att det är kostnadsfritt med envägshyror i dessa stater. Någon som sitter på värdefulla länkar?

Kan det kanske vara som så att även OR och UT ingår?
 

hoss

Medlem
Normalt är det kostnadsfritt men gör en provbokning hos några uthyrare så ska det framgå om man får betala för envägshyra.
 

erc

Medlem
Noterar till min förfäran att MrJet inte tycks erbjuda annat än Dollar, Alamo och National... Sökt i november, december, januari och februari. Attans.
 
Har sett hos AVIS och Budget kampanjer om envägshyror från FL till nordost och till/från flygplatser. Det var en full-size eller standard bil till priset av compact. Oftast när jag hyr envägs i NYC området så ingår försäkring och skatt i priset, hyr man "lokalt" då får man bättre bil.
 

erc

Medlem
Ja, det kan jag gå i god för. De bilar som släpps iväg på envägshyror är sällan juvelerna precis.

Sitter och rotar på Hertz och Avis för att hitta envägsvillkoren. Men som vanligt är det ett virrvarr av sidor och regional- och språkversioner.
 
Ja, det kan jag gå i god för. De bilar som släpps iväg på envägshyror är sällan juvelerna precis.

Sitter och rotar på Hertz och Avis för att hitta envägsvillkoren. Men som vanligt är det ett virrvarr av sidor och regional- och språkversioner.
Finns det något specifik skäl att välja bland just dessa två? Fram till årsskiftet kör ju Club Carlson och Budget en kampanj om 5000 extra poäng vid hyror över 2 dagar, jag skulle passa pa att maxa poängen. Samma bilflottan som Avis och dygnsdebitering.
 

erc

Medlem
Finns det något specifik skäl att välja bland just dessa två? Fram till årsskiftet kör ju Club Carlson och Budget en kampanj om 5000 extra poäng vid hyror över 2 dagar, jag skulle passa pa att maxa poängen. Samma bilflottan som Avis och dygnsdebitering.

Budget hör till de tänkbara. Med HHonors-kortet brukar priserna bli riktigt bra.

Att Avis och Budget hör till samma familj känner jag till. Men - är det verkligen samma flottor?
 

Gnopps

Medlem
Jag hyrde på Hertz för två år sedan, för att köra från Kalifornien till Nevada. I mitt pris ingick det en fri uppgradering men den fick jag inte, de ville inte släppa någon finare bil till en annan stat. Istället fick jag den sämsta de kunde hitta. Längs vägen stannade jag vid ett annat Hertz-kontor och frågade om jag fick byta till en annan bil; inga problem sa de. Men när de upptäckte att jag skulle lämna i en annan stat blev det kalla handen direkt, då släpper de inga bra bilar.
 

seat56f

Medlem
Inte riktigt OnTopic men relaterat: jag ska hyra lite bil för USA-bruk snart - har tidigare använt holidayautos.com för att veta att vettig försäkring ingår. Någon som har något annat tips?
 
Toppen