Senaste nytt

Jag blir så frustrerad på SAS

Concorde

Founding Member
Försöker lägga in LH nummer på en bokning som gjordes via resebyrå.
Glöm att kunna hantera en bokning på SAS.se

Glöm att ringa in till SAS service center, dom vägrar ändra i bokningen för att det är "resebyrå" bokning. Vad är detta för medeltida otyg? Jag äger bokningen, inte resebyrån eller SAS. Jag ska inte behöva ringa resebyrån (som aldrig svarar) som sedan skall kontakta SAS med mitt FF nummer. Det är så ineffektivt att man gråter.

SAS agenten vägrade snällt att göra något, för att annars blir resebyrån sur. :eek:
Fröklara då för mig hur den andra flygresan som bokades med samma resebyrå men med separat PNR är helt öppen och kan ändras fritt på LOT's hemsida?

Det luktar illa. SAS IT system är med stor sannolikhet felet.

Varför så mån om att få in Star Gold nummer? jo, för att vid eventuella irrops ligger man genast bättre till vid ombokningar, upgrades etc. Poäng är i sammanhanget irrelevant.

SAS Bokningshantering (hade det inte varit resebyrå skulle det gå att välja säte, ändra eller avboka):
SAS MMB.jpg

BA Manage My Booking:
BA MMB1.jpg
------
BA MMB2.png

I rest my case.
 

Dr. Miles

Expert
Om du har Amadeus bokningsnummer, prova SAS Australia och gå in i My trips.
Där kan du lägga till FFP nummer, kontaktuppgifter, APIS etc.

och jag håller med att SAS webbsida är så dålig så att det kostar mer tid och pengar både för SAS och passagerare.
 

Mr.A

Medlem
Fast du kommer inte få SAS miles på ditt LH-konto, det funkar aldrig, mycket frustrerande, du måste efterregistrera...
 

Concorde

Founding Member
AHO, testade Australia, gick inte. Har nu fått tag på resebyrån som kopplade mig till "flygavdelningen" ;)
 

Gnopps

Medlem
Många flygbolag har samma regler, att de rör inte en resebyråbokning innan avresa. De skyller på att de inte får lov men i verkligheten tror jag snarare det handlar om att de gått miste om bokningsavgiften och därför är griniga.
 

Dr. Miles

Expert
Hela flygindustrin fungerar som gamla kommunistiska länder. De vill att passagerarna ska vara dumma och inte ställa några krav...
 

Concorde

Founding Member
Varför man "alltid" skall boka direkt på flygbolaget om möjligt. Eller hitta en bra resebyrå/agent.
 

Jonas C

Medlem
Så länge man har ett amadeusnummer, så brukar det inte vara några konstihgeter att ta fram bokningen på LH hemsidan, under "manage my booking". Har aldrig vart något problem för mig, trots bokningar som gjorts via resebyrå.
 

Mikael

Medlem
Jag hade en situation för ett par år sedan då resebyrån hade stavat frugans namn fel (bokning via telefon) och de kunde inte ändra i bokningen men kunde lägga in en kommentar om det rätta namnet. Istället hänvisade de till SAS. SAS ville inte ändra i bokningen då den "ägdes" av resebyrån. Jag bollades fram och tillbaka ett par gånger innan SAS under kraftiga protester gjorde ändringen.

LHs sida, och även SAS Australia har jag haft stor nytta av då SAS vanliga sida inte funkat. Dock verkar det vara svårt att lägga in FF-nummer på bonus-resor oavsett var man vänder sig.
 
Toppen