Senaste nytt

Ombokning av bonusresa med EuroBonus

M@GNÜS

Medlem
Gäller 0 kr vid ombokning även vid Star Alliance-bokningar när man är EBD?

Bokade en Star Alliance award igår. Frågade om pris vid ändring och då sade agenten att det var 0 kr för mig som Diamond. Dock har jag ju ännu inte ändrat något så vet ju inte om det stämmer...

Dök dock upp tillgänglighet på en flight idag som jag hellre flyger så det blir nog av till att testa att ändra ändå :)
 

Hyveln

Medlem
Hej

Har ca 75K eurobonuspoäng och amexvoucher som jag tänkt använda till 2 pers i business med sas nästa år. Funderar redan nu på att boka en enkelresa för att säkra business åtminstone en väg. Frågan är om jag sedan kan ändra till en T/R när jag fått in resterande poäng som behövs? Är ändringen kostnadsfri om jag gör den själv på sas.se? Tack på förhand.
 

Canadien

Medlem
Hej

Har ca 75K eurobonuspoäng och amexvoucher som jag tänkt använda till 2 pers i business med sas nästa år. Funderar redan nu på att boka en enkelresa för att säkra business åtminstone en väg. Frågan är om jag sedan kan ändra till en T/R när jag fått in resterande poäng som behövs? Är ändringen kostnadsfri om jag gör den själv på sas.se? Tack på förhand.

Ja du kan ändra till t o r när du hittar platser till återresan. Tänk på att du behöver 25k poäng till, det kostar 100k för 2 Pers i Business med amexvoucher på SAS longhaul.
 

Hyveln

Medlem
Ja du kan ändra till t o r när du hittar platser till återresan. Tänk på att du behöver 25k poäng till, det kostar 100k för 2 Pers i Business med amexvoucher på SAS longhaul.

Tack! Ja det vet jag, dock ingen katastrof om det inte blir business båda turerna. För t.ex. Plus ut/business hem är väl tillåtet?
 

Trafalgar

Medlem
Ny på forumet men testar i den här tråden.

Jag har en bonusresa bokad tor, 2 pers ARN-KRN, SAS följaktligen. Jag ville boka om returen vilket gick bra,trots att det bara är 15 h till resan påbörjas.

Jag ringde SAS Gold service och fick hjälp efter viss omkoppling. De debiterade då 300 kr i ombokningsavgift. Jag undrade om jag kunde ha ombokat själv via app eller hemsida men det kunde jag tydligen inte. Det var för nära avgång. Jag är nöjd med att det gick att omboka men vill bara kolla om någon vet om det går att omboka själv och i så fall undvika ombokningsavgift?
 

Thornado

Medlem
Ny på forumet men testar i den här tråden.

Jag har en bonusresa bokad tor, 2 pers ARN-KRN, SAS följaktligen. Jag ville boka om returen vilket gick bra,trots att det bara är 15 h till resan påbörjas.

Jag ringde SAS Gold service och fick hjälp efter viss omkoppling. De debiterade då 300 kr i ombokningsavgift. Jag undrade om jag kunde ha ombokat själv via app eller hemsida men det kunde jag tydligen inte. Det var för nära avgång. Jag är nöjd med att det gick att omboka men vill bara kolla om någon vet om det går att omboka själv och i så fall undvika ombokningsavgift?


Nja... Såvitt jag vet så kan du inte boka om resan själv online. Däremot så hade du eventuellt, om det fortfarande fanns lediga poängplatser på din ursprungliga utresa, kunnat boka en helt ny resa (online) och sen ringa och boka av (hela) din originalbokning. (Alternativt boka av resan först om du behöver poängen för att kunna boka den nya resan, men det känns tryggare att boka den nya resan först innan du bokar av).

Det kostar pengar att ändra en bokning, men det är alltså gratis att avboka.
 
Toppen