Senaste nytt

Ny Emirates First

Väldigt OT för denna tråd nu...
Nej, du har tyvärr fel.

Lufthansas nya benämns 1-1-1 alternerande med 1-2-1.

Alla sidosäten har fönster. Men fönster eller ej avgör inte om det kallas för etta eller tvåa, det beror på om de räknas till samma rad (är bredvid varandra) eller ej.

Visa bifogad bild 70235
Ja fattar vad du menar o du fatta va ja menar. Grunden var dock att 2-3-3 inte behöver vara kasst
 

Canadien

Medlem
Ja fattar vad du menar o du fatta va ja menar. Grunden var dock att 2-3-3 inte behöver vara kasst
Jo, riktig 2-3-2 är kasst eftersom man då måste kliva över en person om man sitter vid fönstret, oftast. BAs 2-3-2 på 787 har ett par fönstersäten längst bak där man ej behöver kliva över någon. Det är därför Lufthansas kallas 1-2-1, det sitter ingen bredvid dig om du väljer fönstersäte, bara en snett bakom och en snett framför.
 
Jo, riktig 2-3-2 är kasst eftersom man då måste kliva över en person om man sitter vid fönstret, oftast. BAs 2-3-2 på 787 har ett par fönstersäten längst bak där man ej behöver kliva över någon. Det är därför Lufthansas kallas 1-2-1, det sitter ingen bredvid dig om du väljer fönstersäte, bara en snett bakom och en snett framför.
Tydligen jbte
 

toer00

Medlem
Någon som vet om Emirates slutat med First på Stockholm? Söker på Stockholm - Tokyo på deras hemsida som då visar Business Stockholm - Dubai och First Dubai Tokyo (med A380 och möjlighet till dusch... :D)?
 

agehall

Medlem
Någon som vet om Emirates slutat med First på Stockholm? Söker på Stockholm - Tokyo på deras hemsida som då visar Business Stockholm - Dubai och First Dubai Tokyo (med A380 och möjlighet till dusch... :D)?
Jag kan inte se att de slutat med F. EK158 ARN-DXB verkar ha F alla dagar jag tittar (förutom enstaka, men då är det troligen faktiskt utsålt). EK156 ARN-DXB är däremot nollad rakt igenom - finns inte ens plats i ekonomi enl expertflyer.
 

toer00

Medlem
Om man kollar den 27 okt så finns det plats i F, däremot 28 okt och framåt så kan jag inte se någon F.
(Japan 2019)
 
Toppen