Senaste nytt

Få 5000 EuroBonus-poäng för att värdera bostad

masaba

Medlem
Något som är intressant är för övrigt att mäklaren som kontaktade mig slarvat en hel del i kommunikation. Dålig på att återkomma, både på mail och telefon. Glömde dessutom skicka med bilagan med värderingen när hon mailade själva värderingen, och inte skickade över den trots påminnelse. Fick söka henna på telefon ett par gånger för att till slut få den överskickad.

Själva idén med värderingen mot EB-poäng borde ju vara att Bjurfors får chansen att göra ett intryck så man nu eller i framtiden kan tänkas vilja sälja med dem. För min del har det dock snarare haft motsatt effekt.

Finns helt klart lite de kan förbättra om de vill ha effekt av detta. :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Något som är intressant är för övrigt att mäklaren som kontaktade mig slarvat en hel del i kommunikation. Dålig på att återkomma, både på mail och telefon. Glömde dessutom skicka med bilagan med värderingen när hon mailade själva värderingen, och inte skickade över den trots påminnelse. Fick söka henna på telefon ett par gånger för att till slut få den överskickad.

Själva idén med värderingen mot EB-poäng borde ju vara att Bjurfors får chansen att göra ett intryck så man nu eller i framtiden kan tänkas vilja sälja med dem. För min del har det dock snarare haft motsatt effekt.

Finns helt klart lite de kan förbättra om de vill ha effekt av detta. :)
Kan delge liknande erfarenheter. Har fortfarande inte fått värderingen skickad till mig trots att det var över en månad sen mäklaren var här och värderade. Har i och för sig inte orkat påminna... men tycker samtidigt att det inte ska behövas.

Har dock viss förståelse för att enskilda mäklare kan vara lite trötta på att springa på värderingar som de redan från början vet inte kommer leda till en försäljning (i alla fall inte under överskådlig tid).

Resultatet blir dessvärre att varken Bjurfors eller SAS Eurobonus stärker sitt varumärke i mina ögon.
 

Meazza

Medlem
Något som är intressant är för övrigt att mäklaren som kontaktade mig slarvat en hel del i kommunikation. Dålig på att återkomma, både på mail och telefon. Glömde dessutom skicka med bilagan med värderingen när hon mailade själva värderingen, och inte skickade över den trots påminnelse. Fick söka henna på telefon ett par gånger för att till slut få den överskickad.

Själva idén med värderingen mot EB-poäng borde ju vara att Bjurfors får chansen att göra ett intryck så man nu eller i framtiden kan tänkas vilja sälja med dem. För min del har det dock snarare haft motsatt effekt.
Kan delge liknande erfarenheter. Har fortfarande inte fått värderingen skickad till mig trots att det var över en månad sen mäklaren var här och värderade. Har i och för sig inte orkat påminna... men tycker samtidigt att det inte ska behövas.
Exakt samma för mig när jag värderade förra året. Fick påminna flera gånger och fick värdering & poäng först efter ett halvår. Med tanke på att jag faktiskt skulle sälja min lägenhet så är det obegripligt att de inte agerade mer seriöst. Skulle aldrig anlita Bjurfors efter detta.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Kimmen00

Medlem
Kan delge liknande erfarenheter. Har fortfarande inte fått värderingen skickad till mig trots att det var över en månad sen mäklaren var här och värderade. Har i och för sig inte orkat påminna... men tycker samtidigt att det inte ska behövas.

Har dock viss förståelse för att enskilda mäklare kan vara lite trötta på att springa på värderingar som de redan från början vet inte kommer leda till en försäljning (i alla fall inte under överskådlig tid).

Resultatet blir dessvärre att varken Bjurfors eller SAS Eurobonus stärker sitt varumärke i mina ögon.

Samma här.. men om det nu är så jobbigt för Bjurfors: ha isåfall inte detta erbjudande!
 

masaba

Medlem
Mycket märkligt av Bjurfors som sagt. Det här är ju en kanonmöjlighet att komma ut till potentiella kunder som annars kanske inte hade haft något intresse av att träffa mäklare.

Bostadsmarknaden rör sig ju snabbt, i alla fall i Stockholm där jag bor. Även om jag trivs jättebra i huset jag bor i så har jag ju ändå en bevakning på de områden jag gillar. Skulle drömhuset dyka upp så kan det ju gå snabbt.

Jaja, bara poängen dyker upp någon gång så blir väl det bra. Men jag får nog räkna med att påminna dem om några veckor. :)
 
Får besök idag. Min mäklare sa att de ändrat så man bara ska få poäng en gång, inte en gång per år.
Står ju iofs fortfarande på hemsidan "Erbjudandet gäller dig som inte tagit del av Bjurfors värderingserbjudande de senaste 12 månaderna".
Hoppas detta håller i tills det är dags att värdera min bostad igen.
 

Johan010

Medlem
Måste man vara hemma och ta emot mäklaren eller räcker det med att man meddelar adressuppgifter etc? För det står: "Erbjudandet gäller muntlig värdering"
 

Berglund

Medlem
@Johan010 Ja, du måste vara hemma och låta mäklaren träffa dig. Anledningen till att de kör kampanjen är ju för att få visa upp sig och skapa kontakt, sälja in sig själva helt enkelt. En "muntlig värdering" innebär att mäklaren - förstå mig rätt nu - mer eller mindre vräker ur sig en siffra, ett spann, på tänkbar värdering av lägenheten/villan. Du får alltså ingen skriftlig värdering som du kan använda inför en bolånediskussion med banken, utan vill du ha ett skriftligt utlåtande/värdering så kostar det extra. De kommer alltså ut, pratar lite och ger dig en värdering mellan tummen och pekfingret, muntligen.
 
Nja, sist jag hade dom här så kollade och värderade dom lgh och sen fick jag värderingen på mejl.
Några veckor senare mina EB poäng.
Inga kostnader
 

daniel_se

Medlem
Fungerar denna fortfarande? Finns kvar på Bjurfors hemsida iaf. Jag behöver värdera bostaden av en annan anledning, 5000 ebp skadar ju aldrig om det fungerar.
 
Toppen