Senaste nytt

Bonusresa till Dubai med EuroBonus - vilket bolag är bäst?

pljung

Medlem
Hej,

Sitter och planerar lite för en resa till Dubai i månadsskiftet okt-nov.
Har en del poäng (180K) och funderar på om det är värt att åka business, och i så fall vilket bolag är att föredra?
 

ski

Medlem
Vi var där förra året och åkte business med Austrian ner via Wien. Bra mat och service på långa sträckan men ett äldre Boeing 767. Kaffemenyn var särskilt imponerande. Hemresa med Lufthansa via München var helt ok med A340. Bra stol och service i en 3/4 fylld kabin.
Dålig service på sträckan mellan München och Arlanda trots business.
Flygtiden är ju inte så lång men business är ju alltid behagligare. Dessutom var flygtiderna bra så vi var ju inte i behov av att sova egentligen.
Tycker du skall titta på ankomst och avresetid och prioritera där. Finns ju en del flyg som kommer mitt i natten till Dubai. Taxi är billigt men ta en auktoriserad från kön som kör med taxameter och ingen hallraggare.
 

pljung

Medlem
Har också tittat på det alternativet.
Fanns även med Swiss (som jag åkte med ZRH-BKK tidigare i sommar), någon som har erfarenhet av OS, LH, LX:s business cabiner och vilken anser ni är bäst? Tyckte LX var ok, mest för deras konfiguration med singelsäten.
 

ulagun

Medlem
Turkish kan var ett gott alternativ.
Dock med ank/avg troligtvis mitt i natten.
Kolla dessutom flygplanstyp mellan Istanbul och Dubai. De gånger jag flugit IST Dubai/Abu Dahbi så har det varierat.
 

Palazzi

Medlem
Jag tycker nog att LX business är det bästa av ovanstående förslag. OS (Nu Tyrolean Air) har smidigast flygtider dock. TK är också ett fullgott alternativ och erbjuder vanligtvis en trevlig matupplevelse.

Någon som vet om det går att boka award med Ethiopian ARN-ADD-DXB? Förenade arabemiraten & Etiopien ligger i samma zon enligt SAS award chart iaf.. Då får du chansen att prova B787 ADD-DXB:cool:
 

agehall

Medlem
Flyg OS och kör business - allt annat är idioti och slöseri med poäng.

Varför ska man flyga med OS då? Jo, de kör med en A340 de lånat från LH, så de har trevlig business kabin och det finns F-säten som troligen går att åka i även om man flyger C - dock med C-service.
 
Toppen