Senaste nytt

Stockholm-Bogota - VILL in i Business class!! Hur gör jag

Ingelstam

Medlem
Hej!

Här kommer två frågor i en:
I november ska jag resa till Bogotá, Colombia (BOG)
JAg är nyförälskad i Turkish Airlines, men hittar inte hur de ska hjälpa mig att komma dit därför har jag två frågor:
1) Hur flyger jag för att kunna få tillgodoräkna mig miles inom Miles&Smiles (TK)?
2) Kunden betalar bara Economy och jag vill på ett smart sätt in i Business - hur gör jag. Nästan dränerat mitt EB-konto på points, endast 43.000 kvar. På Miles&Smiles har jag inte hunnit ngn vart - 17.000. Jag kan ju betala mellanskillnaden själv, men jag tänkte höra om ni hade några smarta idéer.

Bästa connection är med Lufthansa....

Talk to me

Anders
 

agehall

Medlem
Ditt enklaste och billigaste alternativ verkar vara att bara flyga LH rakt av. Det ser ut att kosta runt 34k när jag kollar på biljetter om en dryg månad.

Om du flyger betald business, så tror jag alla star alliance flighter kommer att ge miles till M&S (eller vilket annat *A FFP som helst för den delen).
 

Palazzi

Medlem
Jag är nog inne på Agehalls linje med LH.

Jag vet inte hur det ser ut med krediteringar från Aviancas flygningar mellan MAD-BOG / BCN-BOG, men kan tänka mig att deras businessprodukt inte hör till de främsta..(kanske förhastad slutsats?) Dock får du gärna prova och skriva en reserapport!:cool::p
 
Toppen