Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Agö

Medlem
Det är exakt samma hårdvara när det kommer till stolen oavsett plan. Toaletten skiljer lite i utformning och layout skiljer en del men annats är de typ identiska. Vilken typ av plan det blir spelar med andra ord liten roll utan är mer för om man gärna vill flyga med ett specifikt typ av plan av någon anledning.
Kan du inte skriva en kort sammanfattning med bilder av de olika kabinerna. Frågan dyker upp gång på gång på gång.
 

agehall

Medlem
Jag tyckte bara det var trevligare ombord på A346 med LH. Svårt att sätta fingret på varför, men det var väl detaljer som tilltalade mig mer hos LH. Det är dock inte så att Asiana var dåliga - jag tycker bara att LH var någon mikrometer bättre.
 

Senator

Moderator
Är det fortfarande Expert flyer som visar bäst platstillgång för awards gällande LF F...?

Nu vet jag inte vem LF F är men jag antar det är Lufthansa First du menar ;) Detta med förkortningar skapar mycket missförstånd härinne :p

Du ser också tillgängligheten på United.com T-14 dagar, men fördelen med ExpertFlyer är att du kan lägga bevakning på rutten och får då email om du har deras Premium produkt om platser öppnas upp. Busenkelt.
 

toer00

Medlem
Handlar inte tråden om Lufthansa First... så då kan man väl få unna sig en förkortning...? Denna förkortning används så pass ofta att... :D
 

toer00

Medlem
Så ...
 

Attachments

  • FW.JPG
    FW.JPG
    121,3 KB · Visningar: 208

squeezen

Medlem
Great @Senator med denna sammanställning.
En fundering, kan man i första inlägget även lägga till de rutter som har F kabin? Vet det finns i den generella sammanställningen av doktorn, men då LH är mest eftertraktat kanske det kunde passa här med? I synnerhet med detaljer som Agö förser oss med ovan
 

Senator

Moderator
Great @Senator med denna sammanställning.
En fundering, kan man i första inlägget även lägga till de rutter som har F kabin? Vet det finns i den generella sammanställningen av doktorn, men då LH är mest eftertraktat kanske det kunde passa här med? I synnerhet med detaljer som Agö förser oss med ovan

Tyvärr har jag inte tid med det, då det är ett hästjobb att gå genom alla rutter manuellt. Sedan ändras detta ofta mellan vintertabell (W) och sommartabell (S). Nu har jag gett indikationer vilka flygplatstyper att leta efter, något jag hade tid med medan jag väntade på min Uber hem ;)

Vi uppskattar allas energi och nyfiken, men det är viktigt att komma ihåg att vi är 100% frivilliga i vårt uppdrag som moderator och gurus. Så vid sidan av heltidsjobb att förvänta sig att göra extra arbete som vilken medlem som helst kan göra på sin tid blir svårt för oss att leva upp till tyvärr. Detta är en community där alla kan bidra, något vi gärna ser. Så om någon känner sig utmanad, go right ahead men det blir inte jag (just nu) :)
 
Toppen