Senaste nytt

Tips på godt hotel på Bali

LarsCph

Medlem
Vi er 3 uger på Bali den kommende sommer og jeg mangler at finde et sted at bo 5 nætter fra 22-27 Juli. Er der nogen gode tips til hvor man kan bo - vi tænker umiddelbart på Østsiden af øen fra Danpasar og op langs kysten derfra. Det kan være hotel eller villa. Vi vil meget gerne have to soveværelser og er 2 voksne + 1 barn. Helst gåafstand til havet eller ved stranden. Helst ikke over dkk 3000 pr. nat inklusive morgenmad.

Er der nogen gode forslag? Vi har ikke præference for specielle hotelkæder eller andet i dén retning.
 
Jag och sambon bodde här ett par dagar förra vintern och kan skriva under på att det är hög standard men ändå ganska familiärt. Och jag har för mig att vi betalade ett mycket bra pris också, dvs det var prisvärt, inte jättebilligt. Däremot väldigt billigt jämfört med St. Regis som ligger precis bredvid.

Ayodya Resort Bali | Luxury 5 Stars Resort in Nusa Dua
Ser fint ut, dock så skriver de såhär så fort man försöker boka ett rum. Gissar att det bara är en viss del av hotellet som är "no Children" eftersom de samtidigt har en massa barnaktiviteter. Tråkigt att missa loungen...

"The Ayodya Palace has a strict “No Children” policy, include into The Ayodya Palace lounge and pool area"
 

Taggen

Medlem
Sofitel Bali nusa dua. Jättefint hotell, fin strand, fin loungeoch bra service.

Håller med. Bodde där över nyår förra året. Betalade 3100/natt för Premier Suite. Club Millesieme ingick. Bra service med bra strand och läget är grymt med gångavstånd till flera andra bra hotell och restauranger.
 

staff

Medlem
Alila-hotellen ar bra - bade det i Seminyak och det i Uluwatu. Om ni foredrar det familjevanliga Nusa Dua kan jag rekommendera Amarterra Villas (M Gallery).
 

Glenn E

Medlem
Prova Hyatt Regency i Sanur.
Det är stängt just nu för helrenovering men ska öppna igen någon gång under första kvartalet 2018.
Det går inte att boka ännu men kanske kommer det ett bra öppningserbjudande.
Stranden är väldigt bra där.

EDIT: På deras facebook sida står det att hotellet öppnar under andra kvartalet 2018.
 
Last edited:
Toppen