Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Jag fick den direkt efter att jag fått krediten beviljad, den ligger i inboxen i Miles & More appen, där även 25% vouchern för World shop samt 200:- rabatten vid nästa köp av biljett finns.
Ja där fanns den ja, stort tack! Det var inte lätt att veta, jag hade inte ens laddat ner appen innan.

Edit: och vouchern verkar man kunna ge bort till vem som helst också.
 
Last edited:

samir omeirat

Ny medlem
Tja!

Har en fråga och vet ej om den passar in här.

Jag har Amex elite samt SAS mc premium och vill inte lägga på mig en massa krediter så tänkte om jag ansöker om detta kort på tjejen ? Men få miles överförda till mitt miles & More kort ? Eller om man kan boka bonus biljetterna till mig eftersom hon inte reser mycket jag reser rätt mycket ?
 

palmen

Moderator
Tja!

Har en fråga och vet ej om den passar in här.

Jag har Amex elite samt SAS mc premium och vill inte lägga på mig en massa krediter så tänkte om jag ansöker om detta kort på tjejen ? Men få miles överförda till mitt miles & More kort ? Eller om man kan boka bonus biljetterna till mig eftersom hon inte reser mycket jag reser rätt mycket ?
Mig veterligen går poängen till den som har kortet.
Att boka awards till andra än sig själv ska dock gå bra, det är dock en diskussion för en annan tråd
 
Tja!

Har en fråga och vet ej om den passar in här.

Jag har Amex elite samt SAS mc premium och vill inte lägga på mig en massa krediter så tänkte om jag ansöker om detta kort på tjejen ? Men få miles överförda till mitt miles & More kort ? Eller om man kan boka bonus biljetterna till mig eftersom hon inte reser mycket jag reser rätt mycket ?
Du kan inte lägga poängen till ditt eget konto om jag förstått det rätt, men hon ska kunna boka resor åt dig från sitt konto.
 

Charlie D

Medlem
Någon som får poäng när ni gjort extra inbetalningar till kortet? Jag tecknade kortet första dagen och använt det flitigt. Dock har jag hittills bara fått en poängöverföring.
 

Senator

Moderator
Någon som får poäng när ni gjort extra inbetalningar till kortet? Jag tecknade kortet första dagen och använt det flitigt. Dock har jag hittills bara fått en poängöverföring.

Jag har inte fått poäng för november än. Kom ihåg dock att du kan maximalt få poäng för den totala kreditgränsen per månad. Så en teoretisk maxgräns är 150 000 poäng per månad oavsett hur mycket du betalar av under månaden.
 
Toppen