Senaste nytt

Inofficiell BC träff 30 nov-3 december 2017 i Hongkong.

Jag grundar gärna med några pilsner innan middagen. Dyker upp vid Pier 3 vid 15-hugget.

Jag är även lite sugen på vandringen. Vilken tid tänkte ni starta?
 

Silverfux

Medlem
Mitt boende ha gått åt skogen, är det något som har en sängplats över? Och kan tänka sig dela rum? Blir bara 1 natt så kommer inte vara så mycket ivägen, blev tvungen att fortsätta till Shanghai sen så är bara med på fredagen :(
 

Johanna

Medlem
Du har glömt mig på listan för lördagen.

Jag behöver bättre info om ölhaket om jag dyker upp redan då. Vilken pir och hur hittar jag dit?
 

palmen

Moderator
Du har glömt mig på listan för lördagen.

Jag behöver bättre info om ölhaket om jag dyker upp redan då. Vilken pir och hur hittar jag dit?
Det är Pier 3 på Hong Kong Island sidan. Enklast är att ta Star Ferry från Kowloon (om du kommer där ifrån). Du kommer då ut vid Pier 7 om jag kommer ihåg rätt. Bara att gå ut till höger och 4 pier bort så har du Pier 3 där det står ett litet "hus" där det säljs öl och andra förfriskningar.

Om man redan är på Hong Kong Island sidan är det bara att gå ner till vattnet från LKF/SoHo, förbi/igenom Hong Kong Central (här brukar jag alltid villa bort mig).
upload_2017-11-28_19-17-29.png


Bild från Google Streetview, är precis till vänster om "restaurangen" närmast i bild
Capture.JPG
 
Toppen