Senaste nytt

Risk för vulkanutbrott på Bali - Vart reser man istället

TheEagle

Medlem
Exakt! Det är på andra sidan sundet. Garuda, Nam Air och Wings Air som det ser ut just nu. Verkar ligga något hyggligt hotell nära färjeläget också om man kommer sent. Dock inte bott eller flugit dit. Men det var nära idag/imorgon.
 

Homer

Medlem
Verkar vara mer aktivitet nu i vulkanen och aska sprutar ut som gör att det för närvarande inte går flyg till Denpasars flygplats.

Tittade lite live från TPG och det är just nu stor chans att inga plan kommer gå förrän tidigast tisdag beroende på hur det utvecklar sig.

Man har begärt evakuering av ett område ca 1 mil runt vulkanen som är påbörja norra delen av ön om jag förstod det rätt.


Vad är TPG och vad gör egentligen en tråd om Bali i Eurobonusforumet.

Flygplatsen öppnar tydligen igen

NOVEMBER 29, 2017 / 7:47 AM
Indonesia to reopen Bali airport after closure due to volcano | Reuters
 

Johanna

Medlem
Jag håller tummarna. Jag orkar inte planera om. I fall det blir kris får jag stanna i Thailand. Blir väl BKK och funderar på Chiang Mai. Har aldrig varit där. Kanske ska boka avbokningsbara hotell iaf.

Homer - TPG är The Points Guy. Han har blogg och andra sociala medier. Livnär sig på att resa.
 

jtq

Medlem
Det var verkligen goda nyheter! Ringde Thai men alla deras flyg till Bali är fortfarande inställda t.o.m 3 december. Får hoppas de återställer flygen snart, flyger till Bangkok idag och avvaktar där.
 

jtq

Medlem
Thai har återställt alla flyg till Bali fr.o.m idag, pratade med transferdisken och blev ombokade till dagens flight.
 

Kris

Medlem
Thai har återställt alla flyg till Bali fr.o.m idag, pratade med transferdisken och blev ombokade till dagens flight.
Perfekt! 10 000kr-frågan är ju att kika i spåkulan och göra en prognos. Håller vulkanen tätt resten av året... Följer utvecklingen med spänning. Vill helst undgå att stanna i Thailand på vägen själv om ett par veckor.
 

Homer

Medlem
Flygplatsen har öppnats därför att vinden vänt och askan ligger över Lombok där flygplatsen är stängd
framgår av bilden Latest Darwin Volcanic Ash Advisory Center report
IDD65300.png

Volcanic Ash Graphics 7
 
Toppen