Senaste nytt

Risk för vulkanutbrott på Bali - Vart reser man istället

palmen

Moderator
Verkar vara mer aktivitet nu i vulkanen och aska sprutar ut som gör att det för närvarande inte går flyg till Denpasars flygplats.

Tittade lite live från TPG och det är just nu stor chans att inga plan kommer gå förrän tidigast tisdag beroende på hur det utvecklar sig.

Man har begärt evakuering av ett område ca 1 mil runt vulkanen som är påbörja norra delen av ön om jag förstod det rätt.
 

TheEagle

Medlem
Flygplatsen i Denpansar hålls stängd i 24h. Dvs. till imorgon tisdag kl. 7 som det ser ut just nu. Skulle ha flugit från DPS i eftermiddag med Thai så det är bara ringa och se vad de säger.
 

TDB

Medlem
Jeg er på vei hjem fra Bangkok og sto ved innsjekk sammen med noen andre nordmenn som skulle til Bali i dag tidlig. Flyet til DPS ble kansellert, og de fikk vite av Thai sine representanter her at Thai kansellerte alle flyvninger til DPS i de neste 4 dagene..
 
Last edited:

TheEagle

Medlem
Stämmer bra @TDB ! Expertflyer visar att avgångarna till och med torsdag är inställda. Pratade med Thai i Bangkok för några timmar sedan och de visste inget mer än att dagens flyg var inställt och att det inte gick att ändra till andra flyg de kommande dagarna.
Blev senare uppringd av kontoret i Denpansar. De vill bara informera om det jag redan visste samt kontrollera kontaktuppgifter. Samt be mig avvakta! Och det gör jag nu...vid poolen!
 

jtq

Medlem
Flygplatsen stängd. Fick precis också mejl från Thai, min flight Bangkok - Bali den 30 november är inställd.
IMG-20171127-WA0000.jpg
 

segra

Medlem
Tänkt att vi checkar in 26/12 men man får kanske söka lite alternativ. Vi är 5 pers så det är
inte så lätt att hitta ngt bra till rimlig peng vid den tidpunkten....
 

palmen

Moderator
Förhoppningsvis lugnar vulkanen ner sig inom en "snar" framtid.
Men för alla som på något sätt eventuellt kan påverkas av detta kan det vara bra att redan nu börja titta på möjliga scenarion för vad man skulle kunna göra istället utifall att detta pågår en lång tid. Det är alltid bra att ligga steget före och ha någon backup plan utifall att det behövs istället för att behöva ta tag i det "samma dag".
 
Toppen