Senaste nytt

Ryssland med Star Alliance

Mr Planning

Medlem
Ska besöka både St Petersburg & Moskva, och ett alternativ är att åka med LOT "open jaw"
Problemet är att det bara går att boka ToR & enkel på deras hemsida.

Något förslag på "bäst poäng för pengen" från ARN-LED-Moskva-ARN 7-14 Juli med *alliance där man säkert kan se sin bokningsklass?
 

mha321

Medlem
Vilken sorts poäng är det du är ute efter? Eurobonus?

Enda chansen att få star är ju att flyga ut ur Ryssland och tillbaks in. Med tanke på att du väl så måste fixa ett double entry visum också, så skulle jag personligen inte ge mig in på det. Bättre att som du kikat på köra open jaw och sedan en one way inrikes.

Vilket bolag att köra utrikes benen beror på vilket bolag du vill samla poängen till om det är poäng max som gäller.
 

fcx

Medlem
Singapore enkel Moskva-Stockholm är överkomlig i pris.

Varken Singapore eller LOT ger dock så mycket poäng om man bara flyger economy.
 

Mr Planning

Medlem
LOT ger 200% i C, vilket var tanken :)
(det är eurobonus som gäller)

Gällande visum, så behövs inte det då jag har biljett till fotbolls vm.
 

squeezen

Medlem
Har SAS slutat med direktrutten till Moskva, eller den passar inte i tid?
Jag gar flygit via Frankfurt eller zurick sista gångerna. Kalla mig paranoid och outdated men åker varken LOT, Aeroflot, air baltic såvida jag inte måste.
 

squeezen

Medlem
Det var som tusan, de lade ner från CPH för ett tag sedan, vilken jag brukade åka och blev hänvisad flyga via ARN, med den produkten/priset jämfört med LH, LX kändes helt orimlig så jag dunpade SAS till Ryssland. Men då förstår jag. Jag tycker ju via zurich är bra, iaf fr CPH, ok tider och grym lounge i E piren non-schengen (om du har EBG+)
Sen får man ju passa sig för 25% biljetter om man kör EB
 

Mr Basic

Medlem
LOT ger 200% i C, vilket var tanken :)
(det är eurobonus som gäller)

Gällande visum, så behövs inte det då jag har biljett till fotbolls vm.
Har du redan fått VM-biljetter (via FIFA)? Har du sökt ”match-efter-arena” eftersom du vet spelorter redan?

SAS flyger fortfarande till St Petersburg från Arlanda.
 

Mr Planning

Medlem
SAS priser till St Petersburg i plus, där kostar en enkel nästan lika mycket som en ToR med LOT i C
(hittade pris med LOT open jaw i C för 3700kr, vilket borde ge ca 5000 EB poäng)

Fått biljett till semifinalen i Moskva 11 Juli via FIFA
 

Ano

Medlem
Har du redan fått VM-biljetter (via FIFA)? Har du sökt ”match-efter-arena” eftersom du vet spelorter redan?
Inte säkert att biljetterna är till eventuella sverige-matcher? :)
Går ju att köpa match-specifika även innan man vet utgången från lottningen.

EDIT: Såg att du svarat nu ^ :)
 
Toppen