Senaste nytt

En vända till Hong Kong med mat i fokus (varning för bilder)

Riktigt bra rapport och alltid lika kul och inspirerande! Får nog också bege mig mot Hongkong för ett första besök snart när man ändå behöver någon extra resa för att behålla guldkortet.
 

Florre

Medlem
Skulle du säga att (*) och (**) är mer prisvärda än (***) i Hong Kong?

Har en resa dit bokat i vår och tänkte försöka bocka av endel michelinkrogar.
 

ante888

Medlem
Skulle du säga att (*) och (**) är mer prisvärda än (***) i Hong Kong?

Har en resa dit bokat i vår och tänkte försöka bocka av endel michelinkrogar.

De enstjärniga jag åt, är uttalat billiga. Och upplevelsen är något helt annorlunda, än på t.ex. Bo Innovation. Det är ganska svårt att jämföra enstjärniga med varandra bara för att båda har en stjärna, men i HK kan man äta så pass billigt och bra, att jag inte tyckte det var varken värt eller speciellt att äta på de dyrare ställena.

Det är en annan sak i Stockholm, där jag tycker att det verkligen är värt att hoppa upp på ställen som Volt (*) som inte är mycket dyrare än krogarna i närheten, men mycket bättre.

Jag vet inte vad du ätit på förut, eller vad du har för preferenser, men jag hade skippat den dyra fine dining-scenen och ätit på de billigare, mer genuina ställena, och sen gått vidare och fortsatt kvällen någon annanstans.
Min bästa matupplevelse i Asien har varit på Gaggan i Bangkok, trots avsaknad av stjärnor :)
 

Florre

Medlem
De enstjärniga jag åt, är uttalat billiga. Och upplevelsen är något helt annorlunda, än på t.ex. Bo Innovation. Det är ganska svårt att jämföra enstjärniga med varandra bara för att båda har en stjärna, men i HK kan man äta så pass billigt och bra, att jag inte tyckte det var varken värt eller speciellt att äta på de dyrare ställena.

Det är en annan sak i Stockholm, där jag tycker att det verkligen är värt att hoppa upp på ställen som Volt (*) som inte är mycket dyrare än krogarna i närheten, men mycket bättre.

Jag vet inte vad du ätit på förut, eller vad du har för preferenser, men jag hade skippat den dyra fine dining-scenen och ätit på de billigare, mer genuina ställena, och sen gått vidare och fortsatt kvällen någon annanstans.
Min bästa matupplevelse i Asien har varit på Gaggan i Bangkok, trots avsaknad av stjärnor :)

Håller helt med, michelinkrogar i Europa och framförallt i Skandinavian håller väldigt hög klass, även de enstjärniga.
Medan dom trestjärniga i Asien nästan känns lite tillgjorda och överambitiösa, missförstå mig rätt, det är säkert grymt gott, men jag äter hellre på små genuina enstjärniga i HK!

:)
 
Toppen