Senaste nytt

Lufthansa First Class till USA och vidare med Star Alliance inrikes

Zniper

Medlem
Hej!

Jag har tänkt att åka till USA i First Class på en liten golfsemester i Feb 2018. Slutmålet för resan är Miami/Orlando. Jag vet hur man bokar och söker resor (2-4-1 amex voucher) med hjälp av Uniteds hemsida så det behöver jag ingen hjälp med.

Däremot så undrar jag vart det är lättast att hitta första klass flyg för 2st med Lufthansa från Frankfurt. Såg i en äldre tråd att New York, Miami, Houston, Washington och Chicago rekommenderades gäller detta fortfarande?
Hur är United att flyga med inrikes?(polaris business finns ej inrikes?) Eller finns det bätte alternativ? Om det finns trevliga alternativ så flyger jag gärna tex Frankfurt-Chicago med Lufthansa First för att sen flyga till Miami/Orlando med något Star Allaiance bolag
 

agehall

Medlem
Ta den destination du hittar med Lufthansa till/från USA - det kan vara precis vadsomhelst. Inrikes är i princip allt kasst jämfört med interkontinental förstaklass - tänk mer business inom europa.
 

Moco

Medlem
Hej!

Jag har tänkt att åka till USA i First Class på en liten golfsemester i Feb 2018. Slutmålet för resan är Miami/Orlando. Jag vet hur man bokar och söker resor (2-4-1 amex voucher) med hjälp av Uniteds hemsida så det behöver jag ingen hjälp med.

Däremot så undrar jag vart det är lättast att hitta första klass flyg för 2st med Lufthansa från Frankfurt. Såg i en äldre tråd att New York, Miami, Houston, Washington och Chicago rekommenderades gäller detta fortfarande?
Hur är United att flyga med inrikes?(polaris business finns ej inrikes?) Eller finns det bätte alternativ? Om det finns trevliga alternativ så flyger jag gärna tex Frankfurt-Chicago med Lufthansa First för att sen flyga till Miami/Orlando med något Star Allaiance bolag

Det varierar ju, men de flesta här, mig själv inkluderad, verkar tycka att United First domestic är bra. Svårt att hitta inrikes i USA med något annat *A bolag.
 

palmen

Moderator
Hej!

Jag har tänkt att åka till USA i First Class på en liten golfsemester i Feb 2018. Slutmålet för resan är Miami/Orlando. Jag vet hur man bokar och söker resor (2-4-1 amex voucher) med hjälp av Uniteds hemsida så det behöver jag ingen hjälp med.

Däremot så undrar jag vart det är lättast att hitta första klass flyg för 2st med Lufthansa från Frankfurt. Såg i en äldre tråd att New York, Miami, Houston, Washington och Chicago rekommenderades gäller detta fortfarande?
Hur är United att flyga med inrikes?(polaris business finns ej inrikes?) Eller finns det bätte alternativ? Om det finns trevliga alternativ så flyger jag gärna tex Frankfurt-Chicago med Lufthansa First för att sen flyga till Miami/Orlando med något Star Allaiance bolag
Du har bara United att välja på för resor inrikes i USA, inget annat bolag flyger inrikes som tillhör Star Alliance.
Tillgången på United awards brukar vara rätt dålig fram tills avgång närmar sig, risk att det inte finns United First att boka så man får nöja sig med economy.
First inrikes i USA är att jämföra med en bättre business inom Europa, större säten (2-2 seating istället för 3-3) och beroende på hur lång flighten är är det olika serveringskoncept. Ibland bara en korg med snacks och andra gånger en måltid.

Det enda som egentligen är svårt med Lufthansa First till USA är västkusten, allt annat är relativt enkelt och med god flexibilitet brukar alla alternativen vara möjliga att få till (även om jag själv aldrig letar till just Miami). Boston och New York är de jag brukar se oftast när man gör sökningar.
 

Zniper

Medlem
Tack för tipsen! Jag följer era råd och bokar upp något alternativ i Business till USA och så bokar jag det tidiga flyget till Frankfurt så verkar det som om jag ska kunna sy ihop något när 14 dagars gränsen kommer.
 

Canadien

Medlem
Du kan möjligen hitta något med Air Canada också. ORD-YYZ-MIA eller ORD-YUL-MIA
Sök ben för ben på United och se om det finns awards med AC.
 

Jensik

Medlem
@Zniper du kan ju även kolla destinationer i Kanada och Mexiko/Centralamerika (tror inte LH flyger med F till Centralamerika dock), det är samma zon inom EuroBonus, så du betalar inte mer poäng för det. Det brukar vara hyfsat lätt att hitta LH First awards till t.ex. MEX. Jag har flugit CUN-IAD som i UA F som award, så har du tur så kan du hitta UA F awards, inom USA eller från Kanada/Mexiko.
 

Zniper

Medlem
Du kan möjligen hitta något med Air Canada också. ORD-YYZ-MIA eller ORD-YUL-MIA
Sök ben för ben på United och se om det finns awards med AC.

@Zniper du kan ju även kolla destinationer i Kanada och Mexiko/Centralamerika (tror inte LH flyger med F till Centralamerika dock), det är samma zon inom EuroBonus, så du betalar inte mer poäng för det. Det brukar vara hyfsat lätt att hitta LH First awards till t.ex. MEX. Jag har flugit CUN-IAD som i UA F som award, så har du tur så kan du hitta UA F awards, inom USA eller från Kanada/Mexiko.

Spännande! Dom här alternativen har jag inte tänkt på. Tur man ska jobba inatt så man kan ta tag i Unitedsökningarna
 

palmen

Moderator
Du kan möjligen hitta något med Air Canada också. ORD-YYZ-MIA eller ORD-YUL-MIA
Sök ben för ben på United och se om det finns awards med AC.
Det strider väl mot cabbotage och är absolut inget jag skulle försöka mig på om man inte vill riskera att hamna i problem.
 
Toppen