Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

Canadien

Medlem
En dum fråga, men hur fungerar det i 'mellanperioden'? Min kvalificeringsperiod är 1:a December till 30:e November d.v.s min status löper ut 30 februari. Kan jag då ge bort ett kort i december och sen ytterligare ett kort i t.ex. mars?
Nej, ett innan sista November och sedan ett nytt 1Dec eller senare fram till 30 Nov 2018
 
  • Gilla
Reactions: JWD

Kris

Medlem
En dum fråga, men hur fungerar det i 'mellanperioden'? Min kvalificeringsperiod är 1:a December till 30:e November d.v.s min status löper ut 30 februari. Kan jag då ge bort ett kort i december och sen ytterligare ett kort i t.ex. mars?
Enligt regelboken är det som nämnt i tidigare två inlägg, en gång per kvalificeringperiod. I inlägget precis innan ditt skrev jag om mitt scenario (undantaget som bekräftar regeln?) där jag kunnat ge bort ett kort i grace period och ett efter återkvalificering. Således två gånger i samma kvalificeringperiod.
 

Once56

Medlem
Skrev till Diamond-supporten för att fråga varför jag inte kan ge bort ett guldkort trots Diamond-status. Har kval period 1/8-31/7, blev Diamond i maj -17 och gav då bort ett kort. Nu nästan fyra månader in i ny kval period kan jag inte ge bort ngt kort(har hunnit till Gold i kval nu). Får ett svar som jag inte förstår:
”Vi har gjort en liten korrigering när det kommer till Give away card.
Förnyelsen av give away card sker numera efter ditt utgångsdatum på
kortet(2018-10-31) och inte vid period byte som tidigare. Anledningen
till ändringen beror på att du får längre betänketid och det är mer
logiskt. Du kan med andra ord ge bort ett nytt Guld kort tidigast 01
novemer 2018 i grund att du behåller din Diamant status.”
Har svårt att begripa logiken?
 

Kris

Medlem
Skrev till Diamond-supporten för att fråga varför jag inte kan ge bort ett guldkort trots Diamond-status. Har kval period 1/8-31/7, blev Diamond i maj -17 och gav då bort ett kort. Nu nästan fyra månader in i ny kval period kan jag inte ge bort ngt kort(har hunnit till Gold i kval nu). Får ett svar som jag inte förstår:
”Vi har gjort en liten korrigering när det kommer till Give away card.
Förnyelsen av give away card sker numera efter ditt utgångsdatum på
kortet(2018-10-31) och inte vid period byte som tidigare. Anledningen
till ändringen beror på att du får längre betänketid och det är mer
logiskt. Du kan med andra ord ge bort ett nytt Guld kort tidigast 01
novemer 2018 i grund att du behåller din Diamant status.”
Har svårt att begripa logiken?
För att undvika att någon ger bort kort under grace period? (om det nu stämmer)
 

Kris

Medlem
Fast som jag tolkar svaret så kan jag ju inte ge bort ngt kort alls under min ”huvudperiod”, först efter grace, och i så fall bara om jag har återkvalificerat?!
Läste om svaret. Det låter mystiskt. Prova att kontakta ny agent?

Edit: jag antar att ingen sett dessa uppdaterade villkor i skrift på SAS hemsida? Dvs det är ett agent roulette-symptom.
 

palmen

Moderator
Skrev till Diamond-supporten för att fråga varför jag inte kan ge bort ett guldkort trots Diamond-status. Har kval period 1/8-31/7, blev Diamond i maj -17 och gav då bort ett kort. Nu nästan fyra månader in i ny kval period kan jag inte ge bort ngt kort(har hunnit till Gold i kval nu). Får ett svar som jag inte förstår:
”Vi har gjort en liten korrigering när det kommer till Give away card.
Förnyelsen av give away card sker numera efter ditt utgångsdatum på
kortet(2018-10-31) och inte vid period byte som tidigare. Anledningen
till ändringen beror på att du får längre betänketid och det är mer
logiskt. Du kan med andra ord ge bort ett nytt Guld kort tidigast 01
novemer 2018 i grund att du behåller din Diamant status.”
Har svårt att begripa logiken?
Det här blir ju helknäppt.

Exempel:
Intjäningsår 1 jan - 31 dec.
2017 tjänar jag in Diamond och kan då ge bort ett kort fram till 31 mars 2019.
2018 tjänar jag in ett nytt Diamond men kan då inte ge bort ett kort förrän tidigast 1 april 2019.

Detta blir ju helt sjukt, när man återkvalar till Diamond måste man ju kunna skicka ett kort utan att vänta ut tidigare intjäningens grace period.
Jag kan absolut köpa att man bara får ge ett kort för varje gång man kvalar in till Diamond (inte 2-3 gånger som det var tidigare vilket var lite för bra för att vara ärlig).
 
Toppen