Senaste nytt

Håller du med om Skytraxs klassificering av flygbolag?

Dr. Miles

Expert
Jag undrar om vem har röstat Air China före Virgin Atlantic.

Enligt Skytrax, Air China är bättre än Virgin Atlantic.

SKYTRAX skrev:
Air China official 4-Star Ranking of Product and Service Quality
Air China official 4-Star Ranking | SKYTRAX

Virgin Atlantic Airways official 3-Star Ranking of Product and Service Quality
Virgin Atlantic Airways official 3-Star Ranking | SKYTRAX

Jag har aldrig flugit med Virgin Atlantic själv, men jag kan inte tänka mig att de är sämre än Air China.

Det måste vara något skämt eller så att många kinerser har röstat för Air China...
 

Concorde

Founding Member
Skytrax är ungefär lika opartiska som Fox News i USA. Man är baserade i Asien och har en historia av närmast skrattretande favorisering av bolagen i Asien. Som Martin sade, ta Skytrax med en nypa salt.
 

Dr. Miles

Expert
Skytrax är ungefär lika opartiska som Fox News i USA. Man är baserade i Asien och har en historia av närmast skrattretande favorisering av bolagen i Asien. Som Martin sade, ta Skytrax med en nypa salt.

Om de klassificerar Air China bätrre än Virgin Atlantic, behöver man att ta den med en hink salt...:rolleyes:
 

Mikael

Medlem
Vad tycker ni om deras klassificering av flygplatser? Jag har (tydligen i likhet med många andra) kommit till slutsatsen att de inte är bra på att bedöma flygbolag, och funderar på om det är samma sak med flygplatser.
 

Jacob

Medlem
Vad tycker ni om deras klassificering av flygplatser?
Det var i ärlighetens namn inte speciellt många flygplatser som blivit rankade.
Men som 5* har dom Singapore Changi, Hong Kong och Seoul Incheon. Har personligen inget att invända mot någon av dessa, tycker alla är bra och effektiva att använda.

Men att gå ner på 4* och hitta både Beijing och Frankfurt gör mig konfunderad.

Skytrax känns väl inte som det allra mest pålitliga. Finns vissa saker jag kan hålla med om, som att Singapore Airlines och Cathay Pacific hamnar som 5*, men att samtidigt hitta Hainan Airlines där känns väldigt konstigt.
 

Gnopps

Medlem
För några år sedan såg jag att Skytrax hade stulit en bild från Air Berlins hemsida och satt den på sin förstasida (en bild av Air Berlins flygvärdinnor). Ett mail till Air Berlin och bilden försvann rätt snabbt. Fick mig att tvivla på Skytrax seriositet.
 

Caspian

Medlem
Har just landat i London efter en resa med Qatar Airways i foersta klass fraan Doha. Foer naagra aar sedan var QR bra, men kanske inte 5*. De senaste maanadernas flygningar i business och dagens i foersta klass ligger laangt under vad man foervaentar sig av ett flygbolag med 5* ranking.
 

Sakoz

Medlem
Har just landat i London efter en resa med Qatar Airways i foersta klass fraan Doha. Foer naagra aar sedan var QR bra, men kanske inte 5*. De senaste maanadernas flygningar i business och dagens i foersta klass ligger laangt under vad man foervaentar sig av ett flygbolag med 5* ranking.


Caspian: Jaså, berätta gärna mera? Om du känner att du orkar. :)
 
Toppen