Senaste nytt

American Express Gold Card - Gratis första året?

CaptainM

Medlem
Jag fick hem ett liknande erbjudande om AmEx Platinum förra året, någon som vet om det är på gång igen?
 

Senator

Moderator
Det var så jag började med AMEX Guld. Sen behåller man gratis kort om man kommer över 300,000kr per år. Jag fick efter några år erbjudande om Platinum dock inte gratis, så jag tackade nej.
 

agehall

Medlem
Undrar varför AmEx inte erbjudit mig något nytt kort. Jag har vanligtvis räkningar på 50-150k/månad, vilket borde innebära att jag inte är deras sämsta kund direkt...
 

Najk

Medlem
Jag hade Guld i ca 3-4år innan jag fick erbjudande om Platinum, med en spendering då på ca 200k/år
 

Bernie

Medlem
Undrar varför AmEx inte erbjudit mig något nytt kort. Jag har vanligtvis räkningar på 50-150k/månad, vilket borde innebära att jag inte är deras sämsta kund direkt...
Skulle det kunna vara för att du betalar med SAS Amex? Kanske "får" inte Amex sälja på dig andra kort för SAS? Bara en tanke.
 

rob74

Medlem
Agehall, har du inte ens blivit erbjuden SAS/Amex Elite Card? Det fick jag redan under första året, efter att ha rullat en sisådär 250-300k genom kortet.
Mycket utlägg, tack och lov! :)
 

agehall

Medlem
Nix, jag har inte blivit erbjuden ett dyft. Jag ska nog ta och ringa dem, för jag behöver diskutera årsavgiften också...
 

agehall

Medlem
Nu har jag pratat med AmEx. SAS/AmEx Elite card uppgraderingen bestäms av SAS, så de kunde inte tala om vad jag behöver göra för att få ett sådant. Får se om jag orkar ringa SAS och försöka ta reda på det.

Jag frågade även ifall de kan göra något angående årsavgiften och fick ett blankt nej, blev inte ens erbjuden ett presentkort som många andra blivit. Det gör mig lite sur faktiskt då jag spenderar ganska stora summor hos AmEx. (Betalade just en räkning på en bit över 100' tex.)
 
Toppen