Senaste nytt

The Coral Executive Lounge i Phuket

Brusse

Ny medlem
Plockade detta från deluxeupgrades.com kanske något för vinterresan till Phuket?! (Google translate)

"Jag hade inte förväntat mig att hitta den här loungen som Phuket är en relativt liten flygplats. Jag hade förväntat mig att bara använda Thai Airways lounge. Men jag såg en lounge entré innan invandring med en stor Priority Pass tecken, och beslutade att ge det en snabb försök. Denna lounge är en dold pärla i Priority Pass-nätverket.

Den största överraskningen i denna salong är det faktum att de ger VIP invandring tjänster för alla vardagsrum gäster. När du checkar in till lounge vid skrivbordet, tas du genom en glasdörr som inte leder till lounge, men en dedikerad invandring räknare. Jag hade inte förväntat mig detta alls. Loungen representant guidar dig genom invandring till säkerhetskontrollen. När du passerar checkpointen, är en annan lounge representant väntar på att eskortera dig till lounge entrén. Loungen Företaget har gjort särskilda arrangemang med flygplatsen myndigheten.

Jag lärde mig att loungen är mycket nytt, öppnar bara fyra månader. Loungen är ganska små, men bekväma med utsikt över vattnet vid slutet av banan, eller asfalten själv. Det finns en väggmonterad TV i ena änden, leker Cartoon Network, precis ovanför en mycket liten barnhörna med, säkerhets golv leksaker och Legos. Loungen platser omkring 40, i bekväma stolar. Det finns eluttag i varje gruppering av stolar. Det finns ingen toalett i loungen, måste gästerna att använda offentliga toaletter i de viktigaste väntrummet.

Livsmedel är ganska omfattande för en sådan liten lounge. Det finns varma Nudel och ris rätter, soppor, snacks, Tom Yum Goong, en bakelse disk, och ett antal av läsk och öl i burk. Om du är en kaffe person de har en Illy märkt capucchino / espressomaskin. Och i typisk thailändsk form tropisk fruktjuice från automater.

Tillgång till loungen är för medlemmar Priority Pass, eller 900 baht, och kan hittas vid ingången till invandringen hallen i den internationella avgångar området i Phuket flygplats.

Jag blev positivt överraskad av de VIP invandring tjänster, men också funnit loungen bekväma med stor mat och drickoffer. Jag föredrar faktiskt denna salong, för sitt omfattande mat och drickoffer ensam, över Thai Royal Orchid Lounge. Om du inte flyger business class från Phuket, prova denna lilla pärla."
 
Vill bara göra er uppmärksamma på att inrikesloungen ligger före säkerhetskontrollen på grund av renovering och ombyggnationer av inrikesterminalen. Något vi inte fick reda på förrän vi hade gått genom säkerhetskontrollen.
 
Någon som besökt denna i inrikesterminalen?

Vi besökte denna i oktober 2017. Rätt sliten interiör, det fanns ett litet utbud av varm mat (två hot plates) samt några smörgåsar, muffins/kakor, läsk etc. kaffet var dåligt (surprise). Loungen har hela ytterväggen i glas mot mot en boardingkorridor så kändes lite exponerat. Det finns ingen toalett i loungen utan man får gå ut.
På plussidan var att det ingick massage (axlar och nacke), Fru Flygare bad om detta och efter någon minut kom det en massös med starka nypor.
 
Toppen