Senaste nytt

[Business class] Kiev-Beijing/Seoul t/r, Uzbekistan Airways, 7,600 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
[Business class] Kiev-Beijing/Bangkok/Kuala Lumpur/Tokyo t/r, Uzbekistan Airways, 7,600-9,000 SEK inkl. skatter

KBP-PEK/ICN/BKK/KUL/NRT t/r
Flygbolag: HY(Uzbekistan Airways)
Klass: Business
Bokningsklass: C
Fare basis: C
Pris: ca 7,200 SEK + skatter ca 400 SEK
Min/Max --/12 månader
Stopover: En stopover i Tashkent i varje riktning. 30 USD per stop.
Återbetalning: Ja, gratis
Ändring: Ja, gratis
Routing: Kiev-(HY)-Tashkent-(HY)-Beijing/Bangkok/Kuala Lumpur/Tokyo

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det finns även priser till:
  • T/r till Seoul kostar ca 7,600 SEK inkl. skatter.
  • T/r till Bangkok kostar ca 8,600 SEK inkl. skatter.
  • T/r till Kuala Lumpur kostar ca 8,600 SEK inkl. skatter.
  • T/r till Tokyo kostar ca 9,000 SEK inkl. skatter.

Kuriosa:
Uzbekistan Airways säljer deras gamla Ilyushin Il-86.
De som är intresserad av att köpa gamla sovjettillverkad flygplan, kan gå till denna sida.
 

Magino

Medlem
OM man nu skulle vilja flyga en av dessa rutter med HY, hur lyckas man då boka biljetten? Lyckas inte hitta dessa biljetter varken på ita eller på någon online boknings sida. Måste man ringa numret som jag lyckades hitta på deras hemsida?
 

Gnopps

Medlem
Skumt att inte ITA visar. Det kan eventuellt ha något att göra med att det kan vara svårt att ställa ut HY-biljetter i USA. Hur som haver kan jag prisa det så hitta när flygen flyger och ringa antingen flygbolaget direkt eller en vettig resebyrå:

AL FLGT BK T DATE TIME FARE BASIS NVB NVA BG
IEV
XTAS HY 0742 C C 18OCT 2230 C 30
TYO HY 0527 C C 19OCT 0740 C 30
XTAS HY 0528 C C 26OCT 2050 C 30
IEV HY 0741 C C 27OCT 0655 C 30


USD 1365.00 18OCT11IEV HY(FE)X/TAS Q50.00HY TYO632.50
SEK 8565 HY X/TAS HY(FE)IEV Q50.00 632.50NUC1365.00
SEK 107YK END ROE1.000000
SEK 13UD XT SEK 25UA SEK 56FX SEK 164SW SEK 41OI
SEK 286XT
SEK 8971
 

Dr. Miles

Expert
Hej Magino

Det går att boka Uzbekistan Airways biljett hos en resebyrå som använder Amadeus bokningssystem.
Det går att boka t ex på norsk Widerøs hemsida.
 

Gnopps

Medlem
Hej Magino

Det går att boka Uzbekistan Airways biljett hos en resebyrå som använder Amadeus bokningssystem.
Det går att boka t ex på norsk Widerøs hemsida.
Tyvärr inte på Wideroes hemsida. Det är verkligen ett jättebra ställe att boka men alla biljetter ställs ut som Wideroe-biljetter och Wideroe har inget avtal med Uzbekistan Airways om att de får sälja deras biljetter som eticket. Så det är nog bättre att vända sig till en "vanlig" resebyrå.
 

Dr. Miles

Expert
Tyvärr inte på Wideroes hemsida. Det är verkligen ett jättebra ställe att boka men alla biljetter ställs ut som Wideroe-biljetter och Wideroe har inget avtal med Uzbekistan Airways om att de får sälja deras biljetter som eticket. Så det är nog bättre att vända sig till en "vanlig" resebyrå.

Det går att se på Wideroes gamla bokningssystem. (vilket använder jag ofta för att se om jag kan boka en biljett)
Visa bifogad bild 1251
 

Attachments

  • screen dump_wideroe.jpg
    screen dump_wideroe.jpg
    17 KB · Visningar: 496
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Det är verkligen tufft att bli guldmedlem på UZ AIR PLUS (Uzbekistan Airways bonusprogramm).

UZ AIR PLUS skrev:
Elite Club
We are pleased to offer our UZ AIR PLUS Silverand Gold cardholders to join the Elite Club and get additional benefits.
If you have accumluated 150 000 points you will be presented a Silver Card.
If you have accumulated 200 000 points on you Silver Card you will be presented a Gold Card.

Alltså totalt 350,000 poäng(motsvarande 350.000 km) som krävs att bli UZ AIR PLUS Gold.
Med tanke på att de har ingen partner, mycket tufft. Kanske tuffare än att bli Lufthansa HON Circle member...

Källa: UZ AIR PLUS
 

Magino

Medlem
Insåg att jag aldrig tackade AHO för svaret. Alltid lika roligt att läsa om billiga och annorlunda rutter som du hittar :) Keep up the good work och om du hittar lite roliga flighter till USA igen (som tillåter att man korsar USA några gånger) skulle det uppskattas mycket :D framför allt till WAS ;)
 

Alx

Medlem
Det är verkligen tufft att bli guldmedlem på UZ AIR PLUS (Uzbekistan Airways bonusprogramm).



Alltså totalt 350,000 poäng(motsvarande 350.000 km) som krävs att bli UZ AIR PLUS Gold.
Med tanke på att de har ingen partner, mycket tufft. Kanske tuffare än att bli Lufthansa HON Circle member...

Källa: UZ AIR PLUS

Uzbekistan Airways kanske har tagit till sig av diskussioner rörande "inflation" i *gold och därför beslutat sig för att inte göra samma "misstag" som Star Alliance?! Någon som vet vart HY satt sin gräns för Pandion? :)
 
Toppen