Senaste nytt

E-visum Kina?

Min arbetsgivare betalar idag 100-tusentals kronor till kinesiska ambassaden för alla visum som vi ansöker om. Om detta E-visum hade varit officiellt och pålitligt så är jag säker på att min arbetsgivare hade använt sig av detta. Inte minst för att spara pengar.
 

MALMOEHANK

Ny medlem
Nu är det för 2 personer så kanske därav har inte din arbetsgivare större nytta av detta, officiellt eller inte officiellt är av ingen betydelse alls så länge det gäller i Kina.

Och det gör det bevisligen sedan minst ett och ett halvt år sedan.........

Kolla in denna killens blog som förklarar varför det inte skrivs officiellt om detta
Citat "Anledningen att ambassaden inte skriver något om detta är att de själva inte utfärdar denna typ av visum, utan det utfärdas endast av Bureau of Exit and Entry Administration Ministry of Public Security P.R.C., som inte har kontor utanför Kina. I Norden administreras E-visum av Visum till Kina."

Krister i Beijing: Nu även möjligt med E-visum till Kina

Kinaupplevelser.se / Visumtillkina.se - Anmeldelser | Facebook

Här ansöker du om visum till Kina - Kinaupplevelser

HAPPY????
 

NyfikenGrau

Medlem
Detta låter otroligt märkligt - två oilka visumutfärdande instanser för ett och samma land? Jag tycker berättelserna från de som kommit in med detta E-visum låter trovärdiga, särskilt den sista kommentaren på Kristers sida ovan. Men jag har aldrig hört om nåt liknande i något annat land.
???
 

MALMOEHANK

Ny medlem
Kina är ett märkligt land

Jag tog en chans och var beredd på att bli lurad när vi köpte detta e-visum, men läste naturligtvis den info från andra som använt detta före. Därav ville jag dela med mig av detta då denna sidan är väl till för att hjälpa andra resenärer? Vi är nöjda och som min fru så igår så såg hon andra som hade samma och det hade jag glömt. Så det är fullkomligt ok och fungerar bevisligen av allas utsagor, och det finns inte en enda som har sagt det inte fungerar.
 
Last edited by a moderator:

Lofviktor

Ny medlem
nån annan som vågat sig på detta? hittar fortfarande inget officiellt

Åkte på E-visa till Shanghai i Augusti (4 dagar, 2 personer) och fungerade hur bra som helst. Visumkontrollen i Zurich innan avresa till Shanghai verkade dock inte se detta så ofta då överordnad tillkallades för validering, men han visste vad det var och väll i Kina var det inga konstigheter.
 

squeezen

Medlem
Åkte på E-visa till Shanghai i Augusti (4 dagar, 2 personer) och fungerade hur bra som helst. Visumkontrollen i Zurich innan avresa till Shanghai verkade dock inte se detta så ofta då överordnad tillkallades för validering, men han visste vad det var och väll i Kina var det inga konstigheter.
Och vilken tjänst använde du för att söka?
 

squeezen

Medlem
Toppen